Border Down - opis gry
Border Down to scrollowana strzelanina (tzw. shmup) wyprodukowana i wydana przez japońskie studio G.Rev. Była to jedna z pierwszych gier tej ekipy, którą sformowali byli pracownicy Taito. Tytuł ukazał się na Dreamcasta w 2003 roku - dwa lata po zaprzestaniu produkcji tego sprzętu.
W dalekiej przyszłości ludzkość przeżywa swój złoty wiek. Rozwój nauki pozwolił jej zasiedlić Marsa i budować kopalnie na asteroidach. Niestety, nie wszystko co dobre trwa wiecznie. Pewnego dnia dochodzi do kontaktu z obcą cywilizacją, która, jakżeby inaczej, jest do nas wrogo nastawiona. Siły Solar System Defense Forces tworzą system sztucznej inteligencji o nazwie R.A.I.N.. który ma pilotować statek Antares-xx i odbić atak najeźdźców.
Gra na tle konkurencji wyróżnia się ciekawym patentem. Do wyboru mamy trzy stopnie trudności pod postacią kolorów, o których możemy zadecydować przed rozpoczęciem każdej planszy. Zielony oznacza ten najmniej wymagający, żółty średni, a czerwony jest najtrudniejszy. Jeśli wybierzemy najłatwiejszy, przeciwnicy nie będą sprawiać tak dużych problemów, ale za to levele będą dłuższe. I na odwrót w przypadku najtrudniejszego. W przypadku skuchy poziom trudności zmienia się, a konkretnie - wzrasta. Jeśli zginiemy na najwyższym gra się kończy.
Najważniejszą bronią na wyposażeniu Antaresa jest laser, choć, jak na shmupa przystało, znajdujemy tu również inne power-upy. Laser z czasem może stawać się coraz bardziej niszczycielski, o czym informuje specjalny wskaźnik. Wymogiem w tym przypadku jest likwidowanie kolejnych rzesz nieprzyjaciół. Broń posiada pięć stopni rozwoju i z każdym kolejnym jej właściwości ulegają zmianie, dzięki czemu staje się ona coraz potężniejsza (i daje większe możliwości nabijania punktów).
Border Down nie posiada multiplayera.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych