Karous - opis gry
Karous to scrollowana strzelanina (tzw. shmup) wyprodukowana i wydana przez japońskie studio MileStone. Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie został przeniesiony na Dreamcasta i Wii (w tym drugim przypadku będąc częścią składanki). Karous był ostatnią grą oficjalnie wydaną na sprzęt Segi.
Karous to imię bohaterki, w którą przyjdzie nam się wcielić w produkcji MileStone. Na pozór to zwykła nastoletnia dziewczyna, która lubi ubierać się na czarno i słuchać smutnej muzyki. Pewnego dnia okazuje się jednak, że jest aniołem, a co gorsza - wpada w sam środek konfliktu między niebem a siłami ciemności. Po czyjej stronie opowie się w tym konflikcie?
Pojazd Karous ma do dyspozycji trzy podstawowe bronie - działko, miecz oraz tarczę. Tarcza oczywiście nie jest bronią sensu stricto, ale z czasem nabywa funkcje, które pozwalają jej odbijać pociski, a co z tym idzie atakować. I jeśli chodzi o owe nabywanie funkcji - w grze zaimplementowano coś przypominającego system rozwoju. Z biegiem czasu możemy rozwijać uzbrojenie Karous. Służą do tego… robaki. Mogą one pokryć przeciwnika, co spowalnia jego ruchy i uniemożliwia atakowanie. Jeśli zostanie on w takim stanie pokonany, doświadczenie zbiera broń, która go dobiła. Level cap broni wynosi sto, a od ich poziomu zależy mnożnik punktów. Z robali nie da się oczywiście korzystać ile dusza zapragnie. O ich ilości (jaką mamy do dyspozycji) informuje specjalny wskaźnik.
Pomiędzy poszczególnymi planszami, które wieńczą starcia z bossami, gra stara się opowiedzieć historię. Narrację pchają tu do przodu wiadomości, jakie Karous otrzymuje na swój telefon komórkowy. Często używa się w nich młodzieżowego slangu, dlatego zrozumienie tekstu (mowa o wersji na DC), nawet jeśli umie się coś po japońsku, może być trudne.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych