Bravely Default - opis gry
Bravely Default to gra RPG wyprodukowana przez Silicon Studio i wydana na konsole Nintendo 3DS. Tytuł nawiązuje do klasyki gatunku, a piecze nad nim sprawuje Tomoya Asano mający na swoim koncie między innymi Final Fantasy: The 4 Heroes of Light na DS-a. Na Zachodzie pojawiła się rozbudowana wersja BD, którą oparto na edycji For the Sequel.
Akcja rozgrywa się w Luxendarc, krainie światła i cienia, nawiedzonej pewnego dnia przez katastrofę. Głównymi bohaterami historii są Agnes Oblige, która wyrusza w podróż zmierzającą do oczyszczenia Kryształu Wiatru, Tiz Oria, 16-letni chłopak cudem ocalały z pogromu, cierpiący na amnezję Ringabel oraz idealistycznie nastawiona do świata Edea. W Bravely Default będziemy mieli do czynienia z losowymi pojedynkami, turowym systemem walki, z profesjami i umiejętnościami. W grze pokierujemy 4-osobową ekipą.
Umiejętności podzielono na dwa typy: command i support. Ten pierwszy odnosi się do umiejętności które możemy wybrać za pomocą komend podczas walki (Black Magic na przykład), drugi rodzaj to "efekt" towarzyszący postaci (jak choćby HP +10%). W obu przypadkach wyuczone umiejętności zostają nawet po zmianie profesji, tak że magowi można nabić HP i defense, a rycerzowi pozwolić na posługiwanie się białą magią. Nowe umiejętności stają się dostępne po nabiciu poziomu profesji, co z kolei ma miejsce po zgromadzeniu odpowiedniej liczby JP (nabywa się je wygrywając walki). W przypadku każdego joba (jest ich 24) maksymalny level wynosi 14. Za pomocą komendy Default gromadzimy punkty BP (Brave Points), które spożytkować można wybierając Brave. Dla przykładu - jeśli mamy 2 BP, będziemy mogli zadziałać trzy razy podczas jednej kolejki.
W grze znalazło się także miejsce na funkcję Party Chat. W zależności od sytuacji w jakiej znajdują się bohaterowie, będą oni mogli prowadzić ze sobą dyskusje na różne tematy - od tych związanych z głównym wątkiem, po strategie walk i rzeczy zupełnie błahe. Takich pogawędek przygotowano naprawdę sporo. Niektóre będą dostępne tylko po spełnieniu odpowiednich wymogów. W grze pojawiają się także summony a zespół dołożył starań, by ich animacje były jak najbardziej widowiskowe.
Europejską i amerykańską wersję Bravely Default oparto na edycji For the Sequel, która ukazała się w Japonii rok po premierze pierwowzoru. Oferuje ona mniej więcej sto zmian i usprawnień - dodatkowych bossów, nowe scenki fabularne, zmiany w systemie walki, możliwość przełączania się pomiędzy japońską i angielską ścieżką dźwiękową i nie tylko. Niektóre modyfikacje sprawiły, że główny wątek da się ukończyć znacznie szybciej, choć z gry nie wycięto absolutnie żadnej zawartości.
Komentarze (36)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych