Shin Megami Tensei IV - opis gry
Shin Megami Tensei IV to japońska gra RPG wyprodukowana przez Atlus i wydana w Europie przez Nintendo. Tytuł ukazał się wyłącznie na 3DS-a. Wersja europejska ukazała się tylko w dystrybucji cyfrowej.
Akcja gry toczy się w świecie innym niż pozostałe części serii. Dwa najważniejsze miejsca z punktu widzenia gracza to tzw. Wschodnie Królestwo Mikado oraz Tokyo. Pierwsze sceny SMTIV pozwalają nam zapoznać się z głównym bohaterem, któremu możemy sami nadać imię, oraz trzema jego znajomymi. Protagonista, wzorem poprzedników, jest niemy. Historia rozpoczyna się od podróży do Mikado, gdzie odbywa się właśnie rytuał mający na celu znalezienie kandydatów na samurajów - osoby potrafiące kontrolować demony (i zdolne walczyć z nimi).
W SMTIV, w odróżnieniu od pierwszych dwóch odsłon cyklu, wydarzenia śledzimy z perspektywy trzeciej osoby. Przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji - jeśli uda nam się go zaskoczyć, będziemy mieć przewagę na początku pojedynku. Walki obserwujemy z oczu bohatera. Na górnym ekranie toczy się bitka, a na dolnym mamy do wglądu rozmaite informacje odnośnie statusu podopiecznych itd.
W “czwórce” pojawia się oczywiście charakterystyczny dla Shin Megami Tensei patent z możliwością kaptowania demonów. Jeśli napotkamy demona, możemy go nakłonić, by stanął po naszej stronie. Środki, jakie należy wówczas przedsięwziąć, bywają różne - łapówka, groźba, pochlebstwo. Demony można potem wystawiać do walki (zbierając doświadczenie nabywają one coraz lepsze umiejętności) i dokonywać ich fuzji. Takich potencjalnych pomocników jest ponad czterysta.
SMTIV struktura gry oparta jest na questach - tych fabularnych (obowiązkowych) oraz opcjonalnych. W razie częstszych wtop mamy możliwość przełączania się na tryb Easy, ale zaznaczyć warto, iż stopień trudności “czwórki” jest generalnie niższy niż w poprzednikach.
“Czwórka” korzysta też funkcji Wi-Fi umożliwiających wymianę demonów.
Komentarze (8)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych