Breath of Fire II - opis gry
Breath of Fire II to japońska gra RPG wyprodukowana przez Capcom pierwotnie na SNES-a, a następnie przeniesiona również na Game Boy Advance z kilkoma zmianami i dodatkami. Akcja “dwójki” toczyła się 500 lat po wydarzeniach przedstawionych w oryginale.
Głównym bohaterem BoFII jest Ryu Bateson (pomimo tego samego imienia nie należy go mylić z protagonistą pierwszej części), 16-letni chłopak trapiony przez różne dziwne majaki, o których pochodzeniu nie ma pojęcia. Ryu należy do gildii Rangerów zajmującej się pomaganiem ludziom, a punktem wyjścia dla jego historii stają się niesłuszne oskarżenia pod adresem przyjaciela, Bowa, który rzekomo miał ukraść pewien cenny przedmiot.
Tak jak w oryginale, wydarzenia śledzimy z kamery zawieszonej nad miejscem akcji, odwiedzamy rozmaite miejscówy, ścieramy się z przeciwnikami (starcia są losowe), wchodzimy w interakcję z różnymi napotykanymi NPC-ami itd. Nowością w drugiej odsłonie jest tzw. Monster Meter, który informuje nas o prawdopodobieństwie stoczenia pojedynku. Podobnie jak w poprzedniku, Ryu napotka w trakcie swojej podróży różne postacie, których umiejętności posłużą nie tylko do bitki, ale też przy innych czynnościach.
Standardowy gameplay urozmaica minigra polegająca na budowaniu własnego miasta. Mieścinę możemy zapełniać napotykanymi postaciami, które zamieszkują następnie w domach zbudowanych za naszą kasę. Rangę specjalnych mieszkańców mogą mieć szamani - tych znajdziemy w BoFII sześciu, każdy związany z konkretnym żywiołem. Nasi podopieczni mogą ‘wchłonąć’ cechy takiego gościa i zyskać w ten sposób nowe zdolności.
System walki nie różni się znacząco od ‘jedynki’, choć do znanej formuły dodano nowe rzeczy, np. opcje pozwalające ustawiać podopiecznych w różnych miejscach na polu bitwy. Warto też wspomnieć, lecz to już żadne novum nie jest, że gracz może w każdej chwili wymienić wojaków na tych znajdujących w odwodzie.
Wersja na GBA została dodatkowo odpicowana względem pierwowzoru. Lekkiego liftingu doczekała się oprawa graficzna, a poza tym dodano kilka nieobecnych wcześniej rozwiązań, np. wymianę przedmiotów, której mogą dokonywać gracze posiadający kabelek pozwalający połączyć dwie konsole.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych