Chrono Trigger - opis gry
Chrono Trigger to japoński eRPeG wyprodukowany i wydany przez Squaresoft. Tytuł pierwotnie ukazał się na SNES-ie w 1995 osiągając status gry kultowej. Zespół, który go stworzył, nazywano dream teamem, ponieważ w jego skład wchodzili twórcy serii Final Fantasy i Dragon Quest - Hironobu Sakaguchi i Yuji Horii. Ulepszone wersje CT pojawiły się po latach na PlayStation i NDS-a. W Europie premiera nastąpiła dopiero wraz z wersją DS.
Miejscem akcji Chrono Triggera jest świat przypominający Ziemię. Historia rozpoczyna się niepozornie. Gracz wciela się w postać Crono, młodego chłopaka, który wybiera się na festiwal organizowany z okazji nowego tysiąclecia (gra rozpoczyna się w roku 1000). Na nim dochodzi do dziwnego incydentu - poznana podczas imprezy Marle znika w teleporterze będącym wynalazkiem przyjaciółki głównego bohatera. Jak się okazuje, wpływ na to miał jej naszyjnik. Crono i Lucca ruszają na ratunek, co przenosi ich o 400 lat wstecz - do czasów przypominających średniowiecze. To będzie jednak dopiero początek. Wkrótce okaże się, że prosta z pozoru misja uratowania dziewczyny przerodzi się w zadanie od którego zależeć będzie los świata. A nawet nie tylko.
Chrono Trigger to u podstaw dość typowy japoński role-play. Gracz eksploruje lokacje, walczy ekipą składającą się z trzech postaci, zdobywa doświadczenie, zarządza przedmiotami itd. Różnice pojawiają się gdzie indziej. W CT na przykład nie ma losowych starć, co w swoim czasie było rzadko spotykanym w jRPG zjawiskiem. Przeciwników widzimy podczas eksploracji (nie ma ich na mapie świata), ew. mogą nas zaatakować z zaskoczenia wyskakując choćby z krzaków.
System walki robi użytek ze znanego z serii Final Fantasy ATB, czyli wskaźnika odmierzającego czas do kolejnej tury. Każda z dostępnych tu siedmiu postaci posiada unikalne dla siebie techniki, a wraz z kolejnymi poziomami doświadczenia może zdobywać kolejne. Istnieją także ataki łączone, które odpala dwóch lub trzech podopiecznych jednocześnie.
Z czasem gracz zdobywa możliwość swobodnego podróżowania w czasie. Jak wspomnieliśmy, świat gry przypomina Ziemię toteż odwiedzimy tu średniowiecze, epokę lodowcową, czasy prehistoryczne z dinozaurami czy zrujnowaną przyszłość. Co więcej, od decyzji podejmowanych w różnych momentach fabuły zmieniają się w CT zakończenia, których twórcy przygotowali kilkanaście.
Wersja na PlayStation doczekała się bonusów pod postacią m.in. animowanych wstawek filmowych i uwypuklenia wątków prowadzących do duchowej kontynuacji Triggera, czyli do Chrono Cross. Wersja z DS-a otrzymała z kolei nowe tłumaczenie, wsparcie dwóch ekranów (na jednym znajdowały się menusy, mapy i tym podobne rzeczy), sterowanie za pomocą stylusa, Arenę umożliwiającą zabawę dwóm osobom, dwa dodatkowe dungeony oraz zakończenie nawiązujące do CC.
Komentarze (61)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych