Final Fantasy VIII - opis gry
Premiera Final Fantasy VII w 1997 roku przyniosła Squaresoft ogromne profity finansowe. Japoński deweloper mógł skupić się na wydawaniu kolejnych RPG-ów, tworzonych z myślą o globalnym sukcesie (przede wszystkim "podbita" została w końcu Europa), a nie jak dawniej z raczej lokalną popularnością. Zaraz po zakończeniu prac nad "Siódemką" Squaresoft zabrało się do prac nad Final Fantasy VIII. Gra wylądowała na półkach sklepowych w Japonii w lutym 1999 roku, a w Europie pod koniec października 1999 r. Tytuł trafił też na PC.
Squaresoft nie chciało odmieniać sprawdzonej, przynoszącej ogromne korzyści formuły rozgrywki. Final Fantasy VIII nadal koncentrowało się przede wszystkim na aspektach fabularnych. Scenariusz, skupiający się na postaci emocjonalnie zamkniętego Squalla, był wielowątkowy i bardzo rozbudowany. Centralną rolę w tej narracji zajął motyw miłosny. Odbiór tej fabuły nie był jednak tak jednoznacznie pozytywny jak w przypadku poprzedniczki.
Scenariusz początkowo skupia się na Imperium Galbadii, które ogłosiło deklaracje wojny chcąc zdobyć władze absolutną nad światem. To spowodowało powstanie Gardenów, specjalnych ośrodków szkolących członów SeeD. Są to niezależne "bazy" militarne i jeśli kogoś stać może skorzystać z ich usług. Historia zaczyna się gdy główny bohater gry - Squall Leonarth - walczy z Seiferem w ramach egzaminu sprawnościowego na pełnoprawnego członka SeeD. Niedługo potem rusza na pierwszą bojową misję, a na jego drodze staje tajemnicza czarodziejka Edea oraz piękna Rinoa.
Eksploracja świata gry odbywa się poprzez zwiedzanie mapy, zaprezentowanej w 3D, a także poszczególnych, mniejszych lokacji, których tła wykonane są w technice 2D. Podczas walk, odbywających się na specjalnych arenach, przechodzimy do środowiska ukazanego w pełnym 3D.
W starciach Squaresoft wykorzystało swój sprawdzony system Active Time Battle. Mechanika walk skoncentrowana jest jednak znacznie mocniej na "Summonach", które w FFVIII nazywane są "Guardian Forces" (w skrócie "GF"). Dopiero po przypisaniu danego GF do postaci otrzymujemy dostęp do komend innych niż zwykły Atak. Co najciekawsze - magiczne zaklęcia w FFVIII są "wysysane" od napotykanych adwersarzy. Bohaterowie, podobnie jak w Final Fantasy VII, mają dostęp do ataków "ostatniej szansy" (w przypadku gdy ich HP spadnie do niebezpiecznie niskiego poziomu), które ponownie nazywają się Limit Breakami.
Komentarze (720)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych