Chrono Cross

Chrono Cross

8,9
272 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
70 godzin
Premiery
Świat:
18.11.1999
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
70 godzin
Premiery
Świat:
18.11.1999

Chrono Cross - opis gry

W 1999 roku Squaresoft doskonale zdawało sobie sprawę z olbrzymiej popularności Chrono Trigger. Japońscy deweloperzy postanowili stworzyć nie bezpośredni sequel, ale duchowego następcę kultowego tytułu ze SNES-a. Założenia narracji pozostały jednak takie same - głównym tematem gry miały być motywy alternatywnych światów i zmienności czasoprzestrzeni.

O ile Chrono Trigger skupiał się na podróżach w czasie (często o całe epoki), to fabuła w Chrono Cross koncentruje się przede wszystkim na temacie równoległych rzeczywistości, w których możliwe są paradoksalne zdarzenia (np. w jednej przestrzeni bohater umiera, a w drugiej prowadzi szczęśliwe życie). Wątki związane z tym tematem w szczególności wyeksponowane zostają pod koniec rozgrywki, co prowadzi do wielu rozmaitych konkluzji tej bardzo udanej historii.

Rozgrywkę w Chrono Cross prowadzimy na terenie jednej wyspy, wcielając się w postać Serge'a. Gra wykorzystuje prerenderowane tła 2D w lokacjach, ale w trakcie potyczek na specjalnych arenach konsola generuje grafikę 3D czasie rzeczywistym. W swoim czasie Chrono Cross robiło ogromne wrażenie poziomem wizualiów - Squaresoft wykorzystało nawet sztuczki graficzne, do których PSone normalnie nie było przystosowane (np. morphing obiektów).

Najważniejszym motywem w trakcie turowych potyczek jest właściwe zarządzanie systemem "Elementów", które gracz musi ekwipować postaciom, trochę w stylu Final Fantasy VII. Każda postać spowinowacona jest z danym "Żywiołem", co możemy wykorzystywać w połączeniu z globalnym efektem Elementów. Podobnie jak w Chrono Trigger postaci mogą łączyć swoje elementy i tworzyć potężne podwójne lub potrójne "Techy". Centralną funkcję w tym systemie walki pełni współczynnik wytrzymałości bohaterów - walki inicjowane są z 7 punktami wytrzymałości. Każda akcja zużywa proporcjonalną ilość wytrzymałości. Jeśli współczynnik spadnie poniżej zera będziemy musieli czekać dłużej na kolejkę ruchu danego zawodnika (uważać trzeba z używaniem Elementów, bo te zabierają aż 7 punktów z paska Stamina).

Chrono Cross chwalone było przez dziennikarzy i graczy za bardzo dopracowany i dobrze zbalansowany gameplay, muzykę, grafikę i fabułę. Śmiało można powiedzieć, że to jedna z najlepszych gier wydanych przez Squaresoft. Tytuł rozszedł się w liczbie 1,5 mln egzemplarzy na całym świecie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Chrono Cross

Komentarze (114)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper