Bubble Bobble

Bubble Bobble

7,4
34 oceny

Ocena wg platformy:

NES 6.6
SMS 9.0
AMIGA 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Taito
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
1987
Europa:
1987
Producent:
Taito
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
1987
Europa:
1987

Bubble Bobble - opis gry

Bubble Bobble to platformer wyprodukowany i wydany przez Taito najpierw na automatach, a następnie także na domowych sprzętach jak Amiga, NES czy Sega Master System. Tytuł odniósł duży sukces doczekując się w późniejszych latach kontynuacji oraz spin-offów w rodzaju Bust-a-Move.

Bubble Bobble opowiada historię Boba i Buba, którzy po trafieniu do magicznej jaskini przemieniają się w dinozaury, i by odzyskać dawną formę, muszą wrócić z powrotem na powierzchnię.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wszystkich plansz, przez które muszą się przebić dinozaury (grać można samemu lub ze znajomym), jest aż sto. Nasze główne zadanie polega na wyeliminowaniu wszystkich znajdujących się na nich przeciwników. W zadaniu tym pomagają bańki, które wypluwa nasz podopieczny. By pokonać jakąś przeszkadzajkę, należy ją weń złapać, a następnie uderzyć. Pokonany w ten sposób przeciwnik pozostawia po sobie owoc, który nabija licznik punktów, a ten, po przekroczeniu pewnego pułapu, dostarcza nowych żyć.

Pod pewnym warunkami przeciwnicy mogą się zezłościć. Zmieniają wówczas kolor i poruszają się żwawiej, co lekko utrudnia zrealizowanie wytycznej. Dzieje się tak w trzech przypadkach: gdy na planszy pozostanie jeden przeciwnik, gdy w trafi w niego przelatująca kometa (zdarza się to jednak rzadko) albo gdy zgarniemy czaszkę. A poziomy najlepiej zaliczać jak najszybciej. Jeśli nie wyrobimy się w pewnym czasie, przeszkadzać zacznie nam niejaki Baron Von Blubba, którego pokonać nie można.

Przeprawę przez setkę poziomów ułatwiają nam power-upy, które pojawiają się w latających tu i ówdzie bańkach. Są to np. uderzające w przeciwników błyskawice albo woda, której strumień może porwać to, co znajduje się na jego drodze. Jedyna znajdźka wiążąca się z negatywnym efektem to wspomniana wyżej czaszka.

Wideo - Bubble Bobble

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper