Captain Morgane and the Golden Turtle - opis gry
Captain Morgane and the Golden Turtle jest grą przygodową z gatunku point’n’click wyprodukowaną przez studio Wizarbox i wydaną przez firmę Reef Entertainment w lutym 2012 roku na PlayStation 3, Nintendo Wii, Nintendo DS oraz komputery osobiste. Gra jest nieoficjalną kontynuacją So Blonde: Back to the Island.
Gracz wciela się w rolę młodej kobiety, tytułowej kapitan Morgan. Dzielna heroina w czasie swojej przygody zwiedza ponad pięćdziesiąt ręcznie rysowanych lokacji, a celem jej wyprawy jest oczywiście odnalezienie pirackiego skarbu - tytułowego Złotego Żółwia. Najpierw jednak akcja cofa się do czasów, gdy pyskata dziewczyna miała zaledwie dziesięć lat. Gra w swojej fabularnej konstrukcji przypomina serię Monkey Island, gdyż również tutaj zadaniem gracza jest rekrutowanie zakręconej załogi pirackiego statku. Za scenariusz gry odpowiada Steve Ince, z którego twórczością można się zapoznać między innymi w Broken Sword. Z kolei sam deweloper również miał wcześniej na koncie tytuły z gatunku point’n’click, jak chociażby So Blonde: Back to the Island.
Captain Morgane and the Golden Turtle to klasyczna dwuwymiarowa przygodówka z zapomnianego nieco gatunku point’n’click, w której większość czasu spędzamy na rozmowach, zbieraniu ważnych dla dalszego przebiegu gry przedmiotów i rozwiązywaniu łamigłówek. Przygodę urozmaicają różnego rodzaju minigierki, jak chociażby walka na miecze. Jeśli jednak nie przypadną one graczowi do gustu, bez problemu można je pominąć i kontynuować zabawę. Interfejs to również standard w tego typu produkcjach - oprócz stosownego inwentarza, nie brakuje mapy przedstawiającej zwiedzaną aktualnie wyspę oraz dziennika, w którym znajdują się różnego rodzaju wskazówki. Dla mniej doświadczonych osób autorzy przygotowali pewne ułatwienie - po wciśnięciu odpowiedniego przycisku podświetlają się obiekty, z którymi można wejść w interakcję.
Przygody kapitan Morgan zostały wykonane w klasycznym stylu 2D, który łączy w sobie nowoczesność z tradycją wierną dawnemu wyglądowi gier. Trójwymiarowe są jedynie postacie, z kolei wszystkie dostępne w grze lokacje namalowane są ręcznie, z wielką dbałością o szczegóły.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych