Castlevania Chronicles

Castlevania Chronicles

6,9
32 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 6.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
24.05.2001
Europa:
09.11.2001
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
24.05.2001
Europa:
09.11.2001

Castlevania Chronicles - opis gry

Castlevania Chronicles to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na PlayStation. Chronicles to remake wydanej w 1986 roku pierwszej części popularnej serii Castlevania.

Akcja ma miejsce w fikcyjnym uniwersum inspirowanym jednak lekko prawdziwą historią. Jest rok 1691, Transylwania, łowca wampirów Simon Belmont wyrusza, by pokonać budzącego trwogę wśród miejscowej ludności hrabiego Dracule, który powrócił po stu latach od swojej ostatniej porażki.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Simon w celu pokonania Draculi zawita do jego zamku, który nafaszerowany jest przeróżnymi potworami przyzwanymi z zaświatów. Remake “jedynki”, który pierwotnie ukazał się na komputerach Sharp X68000, oferuje ulepszoną oprawę graficzną, a co z tym idzie poprawki w projekcie starych/znanych poziomów (tych było sześć) oraz zupełnie nowe lokacje. 

 

Gameplay jest dość standardowy. Belmont używa bata zwanego Vampire Killer oraz kilka innych broni do szlachtowania napotykanych potworów. 'Amunicję' do nich zdobywa zgarniając porozrzucane w różnych miejscach serca. Nowością jest możliwość atakowania z powietrza (np. podczas skoku). Wszystkie przedmioty znane z oryginału wracają, a przy tym pojawia się nowy, laur, regenerujący sześć bloków zdrowia. Grę nadal cechuje jednak wysoki poziom trudności i przy kolejnych przejściach dodatkowo jeszcze rośnie (zmienia się wówczas także rozstawienie przeciwników).

 

Wersja na PlayStation wprowadza kilka zmian. Dodano nowe intro i zakończenie, zmieniono wizerunki postaci (te nadal zbudowane są oczywiście ze sprite’ów) aby odzwierciedlały projekty Ayami Kojimy (projektantki postaci w Castlevania: Symphony of the Night), poprawiono efekty dźwiękowe, zbalansowano poziom trudności oraz dodano kilka nowych trybów rozgrywki, jak Arrange Mode (niższy poziom trudności) i Time Attack Mode.

 

Inne bonusy to m.in. wywiad z twórcą serii, Kojim “Igą” Igarashim i galeria z ilustracjami Kojimy.

Wideo - Castlevania Chronicles

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper