Castlevania: Symphony of the Night - opis gry
Castlevania: Symphony of the Night to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana pierwotnie na PlayStation i Segę Saturn, a po latach wydana także w dystrybucji cyfrowej na Xbox Live Arcade i urządzeniach przenośnych. Symphony of the Night powszechnie uznaje się za jedną z najlepszych części serii.
Gra rozgrywa się cztery lata po wydarzeniach przedstawionych w Rondo of Blood, gdy Richter Belmont po morderczej walce zdołał pokonać hrabiego Dracule. Na początku Symphony of the Night dowiadujemy się jednak, że Richter zniknął, a zamek jego śmiertelnego wroga pojawił się z powrotem. Gracz wciela się w Alucarda, syna Draculi, który po przebudzeniu z wiecznego snu postanawia znaleźć odpowiedzi na dręczące go pytania i przy okazji skonfrontować się z ojcem.
Symphony of the Night stanowi w pewnym stopniu kamień milowy dla serii Castlevania, wprowadzając kilka rozwiązań, które stały się nieodłącznymi elementami (większości) kolejnych odsłon. Na przykład gry nie pokonujemy już level po levelu. Zamiast tego Alucard ma przed sobą cały zamek, choć początkowo liczba pomieszczeń do których może się udać jest ograniczona. Z czasem nabywa on jednak nowe formy (wilk, nietoperz, mgła), które umożliwiają poczynienie progresu i pokonanie blokujących drogę przeszkód.
Alucard posługuje się różnymi rodzajami oręża. Jest to nie tylko charakterystyczny dla serii bat, ale także miecze, włócznie, bomby czy sztylety. Podczas eksploracji zamku znajduje także medykamenty, różne przedmioty podnoszące parametry czy relikty pozwalające nabyć nowe umiejętności (np. podwójny skok). Zapasy możemy uzupełniać u sklepikarza, który prowadzi ponadto bestiariusz zawierający informacje o zaciukanych przeciwnikach.
Kolejnym powiewem świeżości było dla serii wprowadzenie elementów z gier RPG. Alucard może zdobywać doświadczenie zgarniane po ubiciu przeciwnika i jeśli zdobędzie odpowiednią jego ilość awansuje na wyższy poziom. Naszego podopiecznego opisuje kilka parametrów - HP, MP, siła, wytrzymałość, inteligencja (odpowiada za szybkość regeneracji MP) i szczęście (zależy od niego częstotliwość dropów). Do dyspozycji ma czary, które odpalane są po wklepaniu odpowiedniej kombinacji przycisków, a także możliwość przyzywania istot pomagających mu podczas zmagań.
Wersja na Xboxa 360 nie różni się zbytnio od oryginału z pierwszego PlayStation. Nowością są w niej sieciowe rankingi oraz achievementy. Wersja z Saturna natomiast nie ukazała się na Zachodzie w ogóle, czego powodem była zapewne mocno odstająca pod względem technicznym konwersja.
Komentarze (17)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych