Panzer Dragoon Saga

Panzer Dragoon Saga

8,8
21 oceny

Ocena wg platformy:

SAT 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Team Andromeda
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
41 godzin
Premiery
Świat:
29.01.1998
Europa:
1998
Producent:
Team Andromeda
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
41 godzin
Premiery
Świat:
29.01.1998
Europa:
1998

Panzer Dragoon Saga - opis gry

Panzer Dragoon Saga to japońska gra RPG wyprodukowana przez Team Andromeda na Segę Saturn. Był to jeden z ostatnich tytułów wydanych na tym sprzęcie - i jednocześnie jeden z najlepszych. Na Zachodzie do sprzedaży trafiła niewielka ilość egzemplarzy, co sprawiło, że ceny w drugim obiegu dochodziły (wciąż dochodzą) do poziomu nawet kilkuset dolarów za sztukę.

Akcja Panzer Dragoon Saga rozgrywa się po wydarzeniach, których świadkami byliśmy w dwóch poprzednich częściach (reprezentujących gatunek rail shooterów). Sceną jest tutaj bliżej nieokreślony postapokaliptyczny świat, gdzie różne frakcje walczą o ziemię i surowce. Największą z nich jest “Imperium”, które do swych celów używa technologii pewnej upadłej zaawansowanej cywilizacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Głównym bohaterem historii jest Edge, młody żołnierz Imperium ochraniający wykopaliska. Po pewnym incydencie, kiedy razem z towarzyszami odpiera atak potworów, odkrywa on ciało kobiety uwięzionej w skalnej ścianie. To staje się początkiem jego przygody.

 

Panzer Dragoon Saga uchodzi za jednego z najbardziej unikalnych jRPG-ów - nie tylko ze względu na wyjątkową atmosferę towarzyszącą fabule, ale także z powodu rozgrywki. Po pierwsze, gramy tylko jedną postacią (choć czasami towarzyszy nam jakiś NPC), po drugie - poruszamy się i na nogach, i na grzbiecie smoka.

 

Unikalny (przynajmniej jak na swoje czasy) jest również system walki. Starcia toczą się w czasie rzeczywistym i nieodłączną ich częścią są trzy rosnące z czasem wskaźniki. Najprościej rzecz ujmując - im więcej jest ich nabitych, tym szerszy mamy dostęp do ofensywnych umiejętności. Znaczenie ma również pozycja, jaką zajmujemy - w zależności od miejsca możemy być mniej lub bardziej narażeni na ataki przeciwnika. Niewłaściwe położenie sprawia ponadto, iż wspomniane wskaźniki nie rosną. Generalnie - gra wymaga od nas byśmy byli w ciągłym ruchu i z zaangażowaniem śledzili sytuację na polu bitwy.

 

Gra z serii Panzer Dragoon nie byłaby sobą gdyby zabrakło smoka. Przez większość czasu poruszamy się tu na jego grzbiecie, choć teraz nie jesteśmy ograniczeni wyłącznie do jednej ‘szyny’. Zdolności smoka można usprawniać, wpływając na statystyki. W zależności od naszych decyzji rozwija się on inaczej nabywając różne przydatne zdolności - np. kontratak lub umiejętność regenerującą zdrowie.

 

Pomijając gameplay, Panzer Dragoon Saga to gra, która wyciskała z Saturna wszystkie soki. Cechował ją wysoki poziom grafiki, choć gdzieniegdzie widoczne były ograniczenia konsoli związane z 3D. Dużo było też świetnie wyreżyserowanych cut-scenek CG, w których aktorzy użyczyli głosu bohaterom. Magnum opus Team Andromeda ukazało się aż na czterech płytach CD. Konsekwencją niektórych rozwiązań (voice-acting, spora ilość CG) był jednak stosunkowo niedługi czas gry - średnio Sagę można było zaliczyć w 20-25 godzin.

Wideo - Panzer Dragoon Saga

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper