Castlevania: Dawn of Sorrow - opis gry
Castlevania: Dawn of Sorrow to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na przenośnej konsoli Nintendo DS. Była to pierwsza część serii, która pojawiła się na tej platformie.
Gra jest kontynuacją Aria of Sorrow i rozgrywa się rok po wydarzeniach tam ukazanych. Gracz ponownie wciela się w Some Cruza, który będzie musiał powstrzymać sektę pragnącą wskrzesić hrabiego Dracule.
Podczas rozgrywki Soma nie tylko szlachtuje napotkanych na swej drodze przeciwników, ale także wchodzi w interakcję z NPC-ami i innymi obiektami. W grze zaimplementowano elementy charakterystyczne dla RPG. Podopieczny zdobywa doświadczenie po wygranych starciach, awansuje na wyższe poziomy i tym sposobem rozwijają się jego parametry - liczba HP, MP, siła oraz inteligencja (odpowiadająca za siłę czarów). Akcja dzieje się w 2036 roku, ale większość dostępnych tu broni posiada rodowód sięgający wcześniejszych epok. Soma może walczyć mieczami, toporami, włóczniami, ale do dyspozycji ma również pistolety i granaty. W zależności od rodzaju, oręż posiada różne cechy i właściwości.
Podobnie jak inne części Castlevanii, Dawn of Sorrow rozgrywa się w zamku, który podzielono na różne strefy. Dostęp do pewnych części budynku uzyskujemy jednak dopiero po zdobyciu odpowiedniego przedmiotu umożliwiającego ruszenie z fabułą do przodu. Każda strefa jest przy tym inna, spotykamy w nich odmiennych przeciwników, a w tle przygrywają charakterystyczne dla miejsca motywy muzyczne.
Soma oprócz poprawiania statystyk może również wyuczać się nowych umiejętności wchłaniając dusze przeciwników - wszystkich za wyjątkiem ludzi i ostatniego bossa. Szanse na wchłonięcie duszy bywają różne i zależą od oponenta. Podzielono je na cztery rodzaje: Bullet, Guardian, Enchant i Ability. W przypadku trzech pierwszych można wyekwipować tylko jedną duszę danego typu, choć da się to obejść Doppelgangerem. Ability to z kolei umiejętności, które służą podczas eksploracji, np. umożliwiają wykonanie podwójnego skoku albo zlikwidowanie lodowego bloku. W przeciwieństwie do poprzednich ten rodzaj zdolności wyekwipowany jest zawsze. Poza tym dusze mają jeszcze jedno zastosowanie, służąc też do usprawniania broni w sklepie Yoko Belnadesa.
Inne ciekawe rozwiązanie to Magic Seal, pieczęć, która pozwala dobić konającego bossa. Gdy ten już prawie dogorywa, na dotykowym ekraniku pojawia się wzór, który musimy powtórzyć rysując go stylusem. Jeśli nam się uda wygrywamy, jeśli nie - energia przeciwnika zostanie częściowo zregenerowana. Generalnie im potężniejszy boss, tym trudniejszy wzór.
Po zaliczeniu głównego wątku fabularnego możemy odblokować Julius Mode. Warunek jest tylko jeden - zdobyć najlepsze lub najgorsze zakończenie. Głównym przeciwnikiem jest w nim Soma, a gracz wciela się w Juliusa Belmonta, Yoko Belnadesa i Alucarda. Każdy z nich posiada unikalny dla siebie zestaw umiejętności.
Oprócz tego wszystkiego twórcy zaimplementowali także tryb wieloosobowy. Polega on z grubsza na tym, że gracze rozmieszczają w pokojach przeciwników wedle własnego uznania, a następnie próbują się przez nie przebić. Do wyboru dostępna jest rywalizacja i kooperacja. Ale to nie wszystko. Funkcje Wi-Fi wykorzystywane są również w jeszcze jeden sposób - umożliwiają bowiem wymienianie się duszami między dwoma DS-ami.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych