Child of Eden - opis gry
Child of Eden jest rytmiczną grą muzyczną z elementami strzelaniny wyprodukowaną przez studio Q Entertainment i wydaną przez Ubisoft w czerwcu 2011 roku na Xbox 360, a w listopadzie na PlayStation 3. Za produkcją Child of Eden stoi Tetsuya Mizuguchi, twórca m.in. Rez i serii Lumines.
Historia Child of Eden rozgrywa się w XXIII wieku, po skolonizowaniu kosmosu przez ludzi. Wielu z nich nigdy nie widziało na oczy Ziemi, więc wiedzę o niej czerpią z Edenu, stanowiącego źródło informacji przypominające dzisiejszy Internet. Fabuła koncentruje się wokół Lumi, która jako pierwsza urodziła się poza naszą planetą. Obszar Edenu, składający się z jej wspomnień, zaczyna rozpadać się pod wpływem oddziaływania nieznanego wirusa. Zadaniem gracza jest pokonanie szkodnika i zaprowadzenie porządku, przeprowadzając ducha Lumi przez kolejne etapy. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a tytuł jest typowym przedstawicielem gatunku „celowniczków na szynach” - gracz może w niewielkim stopniu kontrolować pole widzenia, ale nie ma wpływu na ruchy kamery sunącej wytyczoną przez twórców ścieżką.
Podstawowym elementem produkcji Q Entertainment są elektroniczne, klubowe kawałki, w których słyszalny jest wokal Lumi. Ten jest coraz wyraźniejszy w miarę czynionych przez gracza postępów. Gra przepełniona jest muzyką i to ona nadaje jej dynamiki. Przeciwników, na jakich się natkniemy w Child of Eden, eliminujemy poprzez zaznaczenie ich celownikiem. Nie jest to łatwe zadanie, zważywszy na to, że wielu z nich nie ginie po pierwszym strzale. Listę wrogów zasilają takie istoty jak kolorowe motyle, przerośnięte ptaki czy chociażby stworzenia przypominające rozgwiazdy. Oprócz tego bardzo często na naszej drodze pojawiają się latające pociski, które unieszkodliwiamy przy pomocy tak zwanego Tracera, pełniącego rolę karabinu maszynowego. W trakcie zabawy zbieramy punkty, a gra skrupulatnie notuje każdą naszą aktywność. Każda z pięciu dostępnych plansz posiada swój motyw przewodni, który jest wyczuwalny zarówno w kwestii oprawy graficznej, jak i sfery audio.
W Child of Eden można grać zarówno przy pomocy kontrolerów ruchowych PlayStation Move/Kincet, jak i zwykłego pada. Autor gry, Tetsuya Mizuguchi, w wywiadach podkeślał jednak, że tytuł ten powstał z myślą o Move i Kinekcie.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych