Rez - opis gry
Rez to połączenie strzelanki (konkretnie shmupa) z grą muzyczną. Za jej produkcję odpowiadało studio United Game Artists, tytuł ukazał się najpierw na Segę Dreamcast, następne wersje trafiły natomiast na PlayStation 2 oraz -- to już po kilku latach -- na Xboxa 360 w cyfrowej dystrybucji.
Akcja ma miejsce we wnętrzu superkomputera, w którym za przepływ informacji odpowiada sztuczna inteligencja zwana Eden. AI podejmuje decyzję o zamknięciu, gdy dochodzi do wniosku, że nie jest w stanie przetrawić gigantycznej ilości danych wpuszczanych do sieci. W efekcie ludzkość znajduje się na krawędzi katastrofy. Aby temu przeciwdziałać, gracz wciela się w hakera, który nie tylko nie może dopuścić do zamknięcia systemu, ale po drodze musi również wyeliminować wirusy i przebić się przez firewalle.
Rez to tzw. shooter na szynach. Gracz kontroluje tu avatar, który porusza się po z góry wyznaczonej drodze i eliminuje napotkanych przeciwników. Najpierw lockuje się na celu (maksymalnie ośmiu), a następnie odpala swój atak. Jeśli nie zdąży otrzyma obrażenia. O stanie zdrowia w takim przypadku informuje wygląd avatara. Na początku sylwetką przypomina on człowieka, ale z czasem ulega to zmianie - bezpośrednio przed skuchą jest już tylko kulą.
Graczowi przyjdzie pokonać pięć stref, które składają się jeszcze z pomniejszych plansz. Każdą [strefę] wieńczy walka z bossem. Przechodząc poszczególne poziomy zgarniamy power-upy. Jeden regeneruje zdrowie (określane tutaj jako evolution bar), drugi pozwala na wejście w stan zwany Overdrive. Dzięki niemu jesteśmy w stanie odpalić grad pocisków zasypujący nacierających wrogów. Poziom trudności zależny jest od naszych poczynań. Gdy radzimy sobie dobrze, przeciwnicy się nie patyczkują. I na odwrót - słaba forma sprawia, że mamy łatwiej. Przejście gry odblokowuje nowe tryby i inne bonusy.
Rez nie posiada tradycyjnych efektów dźwiękowych. To gracz generuje tutaj muzykę swoimi poczynaniami. Rytm muzyki wpływa przy tym na wszystko, co dzieje się dookoła. Wystrzał jest nie tyle zależny od samego wciśnięcia przycisku, co od rytmu właśnie.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych