Clash of Heroes HD - opis gry
Might & Magic: Clash of Heroes na DS-a zdopingował studio Capybara Games do konwersji na duże konsole, aby również posiadacze X360 i PS3 mogli doświadczyć tej gry RPG, strategii turowej i logicznej łamigłówki w jednym. Clash of Heroes HD ukazało się w cyfrowej dystrybucji na początku 2012 roku.
Clash of Heroes to prequel Heroes of Might & Magic V. Gra podzielona jest na 5 osobnych kampanii. W każdej z nich kierujemy zupełnie innym bohaterem reprezentującym odmienną frakcję (elfy, rycerze, nieumarli, magowie i demony z piekła rodem), z uwzględnieniem jednostek, mocy i miejscówek charakteryzujących daną rasę. Niektórzy z pewnością poczują się rozczarowani, że z każdym rozdziałem trzeba niejako zaczynać zabawę od nowa, rozwijając od początku głównego bohatera i jego oddziały. Z drugiej strony rozwiązanie to pozwala lepiej poznać każdą klasę i jej specyfikę walki. Zresztą jeśli bardzo przywiążemy się do jakiejś postaci, możemy powrócić do wcześniej ukończonego rozdziału aby wymasterować jej statystyki, poprzez wypełnienie wszystkich pobocznych questów.
Zasadniczo rozgrywka dzieli się na dwie fazy. Pierwsza jest stricte przygodowa, w trakcie której przemierzamy bajeczne lokacje w poszukiwaniu surowców, złota czy ukrytych artefaktów, prowadząc przy tym dialogi z napotkanymi NPC, od których otrzymujemy zlecenia na questy i od czasu do czasu rozwiązując łamigłówki (np. odpowiednie ułożenie kłód pozwalających przedostać się na drugą stronę brzegu). W drugiej z kolei toczymy walki. System na pierwszy rzut oka przypomina logiczną układankę Critter Crunch (od tego samego dewelopera). Naszym zadaniem jest grupować jednostki tego samego koloru w poziome lub pionowe linie, poprzez przesuwanie ostatniego żołdaka w danej kolumnie lub usuwając dowolnego z szeregu. Jednostki uformowane w pionie przygotowują się do ataku w kolejnych turach, natomiast poziome natychmiastowo tworzą mur obronny. Konfrontacje nabierają rumieńców gdy do bitwy wkraczają mocarne oddziały elity z unikalnymi zdolnościami, zaklęcia, którymi dysponują poszczególni bohaterowie oraz specjalne triki bitewne uwzględniające fuzję wojsk czy kumulowanie ataków.
Wygrywanie bitew tradycyjnie zwiększa doświadczenie, dostarcza środków na zakup specjalnych jednostek, a w przypadku potężniejszych wrogów przekazuje w nagrodę artefakty, które podbijają statystyki. Względem mobilnej wersji, większość z nich została poprawiona i lepiej zbalansowana (dodano też kilka nowych). Nowinką jest także tryb rozgrywki wieloosobowej, który uwzględnia tym razem nie tylko lokalne starcia, ale i również online (w opcjach 1 vs. 1 lub 2 vs. 2). Konfrontacja z żywym graczem nabija poziom doświadczenia - tym sposobem możemy rozwijać ulubioną przez nas postać i piąć się w górę internetowej tablicy rekordów. Tym samym żywotność, która i tak jest wysoka (ponad 20 godzin w przypadku trybu fabularnego), wzrasta o kilka kolejnych godzin. Remake Clash of Heroes to nie tylko podrasowanie rozdziałki do standardów HD. Cała oprawa wizualna została bowiem narysowana ręcznie od nowa, a poszczególne obiekty zyskały niespotykany wcześniej zestaw animacji. Zremasterowano ponadto ścieżkę dźwiękową, oferując nagrania z wykorzystaniem orkiestry symfonicznej, nadające zabawie większego patosu.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych