Contra: Hard Corps - opis gry
Contra: Hard Corps (w Europie Probotector) to gra zręcznościowa typu run and gun wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł był bezpośrednią kontynuacją Contra III: The Alien Wars ze SNES-a, jednak ukazał się tylko na konsoli Sega Mega Drive.
Akcja gry toczy się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w trzeciej części serii. Terrorystyczna grupa kierowana przez pułkownika Bahamuta pozyskuje materiał genetyczny obcych i wykorzystuje go do swoich niecnych celów. Żeby uporać się z zagrożeniem na niemalże straceńczą misję zostaje wysłany specjalny oddział Hard Corps składający się z czterech komandosów.
Tytuł nie wprowadza do rozgrywki żadnych rewolucyjnych rozwiązań. Naszym zadaniem jest się przebić z punktu A do punktu B eliminując po drodze rzesze nieprzyjaciół, a na końcu wygrać z bossem. Hard Corps odrzuca nawet te mniej standardowe epizody znane z wcześniejszych części serii, w których akcję obserwowaliśmy zza pleców lub znad głowy podopiecznego. Zamiast tego urozmaiceniem są sekcje z Motoroidem - robotem potrafiącym się transformować w motocykl.
W trakcie rozgrywki korzystamy z trzech przycisków pada - jeden odpowiada za otwarcie ognia, drugi za skok, a trzeci za zmianę broni (łącznie znajdziemy ich cztery plus bomby i alternatywne tryby strzelania). Podopieczni potrafią chwytać się niektórych elementów otoczenia, co jest umiejętnością powracającą z “trójki”, oraz wykonywać ‘wślizg’ w powietrzu mogący zranić nieprzyjaciół.
Przed rozpoczęciem rozgrywki otrzymujemy do wyboru jedną z czterech postaci (grać można też w multi). Ciekawym rozwiązaniem jest nieliniowa struktura fabularna - w zależności od podejmowanych decyzji możemy odwiedzić zupełnie inne poziomy.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych