Contra III: The Alien Wars - opis gry
Contra III: The Alien Wars to strzelanina typu run and gun wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się najpierw na Super Nintendo (była to pierwsza część serii która trafiła na ten sprzęt), a po dziesięciu latach wydano go również na Game Boy Advance.
Akcja dzieje się w roku 2636. Intryga kosmitów została zatrzymana już dwa razy (w pierwszej i drugiej części serii), więc tym razem postanawiają oni nie przebierać w środkach i rozpoczynają wielką wojnę.
The Alien Wars to pierwsza Contra wydana na SNES-ie. Dzięki temu gra zyskała w różnych aspektach - lepsza jest oczywiście grafika (która zbliżyła się do wersji z automatów), ale poza tym bardziej złożony jest projekt poziomów pozwalający na większą interakcję z otoczeniem. Nasz komandos może np. chwytać się niektórych obiektów, wspinać się po ścianach, niszczyć niektóre budynki itd.
Gra oferuje sporo atrakcji. Rozgrywka zasadniczo nie różni się od poprzedniczek, ale ‘trójka’ wprowadza sporo nowych rzeczy: pościgi na motocyklach, loty na rakietach możliwość używania dwóch broni (jeśli zostaniemy załatwieni, tracimy tylko jedną), oraz sekcje podczas których wydarzenia obserwujemy z lotu ptaka. Do wyboru są trzy poziomy trudności. To, który wybierzemy, w znaczący wpływ na nasze poczynania. Przeciwnicy nie tylko stanowią większe zagrożenie bo jest ich więcej i są szybsi (albo szybsze jest tempo rozgrywki), ale także dlatego, ze zyskują nowe ataki. Co więcej, na Hardzie ostatni boss ma dodatkową formę, z którą trzeba się uporać. W nagrodę za zwycięstwo po tak morderczym boju odblokowujemy bonusowe zakończenie niedostępne w żaden inny sposób.
Wersja na GBA wprowadza kilka dość znaczących zmian rzutujących na balans gameplayu. Zrezygnowano w niej z możliwości używania dwóch broni i wyrugowano megabomby, zamiast tego wprowadzając rozwiązania pozwalające skupić się na wybranym celu. Zamieniono także kilka poziomów.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych