Contra

Contra

8,9
262 oceny

Ocena wg platformy:

NES 8.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
02.02.1988
Europa:
28.12.1990
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
02.02.1988
Europa:
28.12.1990

Contra - opis gry

Contra (w Europie znana pod tytułem Probotector) to gra typu run and gun wyprodukowana i wydana przez Konami. Pierwotnie produkcja ukazała się na automatach; jej konsolowa wersja (zawierająca różne zmiany i modyfikacje) trafiła tylko na Nintendo Entertainment System (NES).

Gracz wciela się tu w rolę komandosa (w Probotectorze robota), który zostaje wysłany przez swoich zwierzchników, by powstrzymał planującą przejąć kontrolę nad światem organizację Red Falcon. Szczegóły fabuły różnią się w zależności od wersji - w japońskiej akcja rozgrywa się w XXVII wieku, amerykańska natomiast dzieje się w czasach [grze] współczesnych. Także inne jest pochodzenie przeciwnika - w jednej wersji to ludzie z krwi i kości, w drugiej kosmici.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nasz podopieczny wyposażony jest w broń z nieograniczoną ilością amunicji. Przechodząc kolejne poziomy możemy natknąć się na power-upy (otrzymujemy je zestrzeliwując latające kapsuły albo specjalne pojemniki), mniej lub bardziej przydatne, które oferują różne rodzaje pocisków. Power-upy oznaczone są literkami, co pozwala stwierdzić z jaką dopałką mamy do czynienia.

Podczas rozgrywki odwiedzimy różne miejscówki. Zaczynamy na tropikalnej wyspie, potem przyjdzie nam jeszcze np. wspinać się w górę wodospadu lub dewastować bazy przeciwnika. Te poziomy różnią się od standardowych - akcję obserwujemy wówczas zza pleców podopiecznego, a naszym zadaniem jest unikanie przeszkód i zestrzeliwanie nieprzyjaciół pojawiających się po drugiej stronie planszy. W wersji na NES-a poziomy tego rodzaju są liniowe. To dość znacząca zmiana, bowiem na automatach gracze musieli przebijać się przez labirynty ze sznurem na szyi pod postacią limitu czasowego.

Zmiany sięgają także szeroko pojętego designu. Poziomy w konsolowej Contrze zawierają większą ilość pułapek, a wygląd niektórych przeciwników został zmieniony, by przypominać bardziej kosmitów.

Contra posiada tryb multiplayer dla dwóch graczy. Obaj współpracują ze sobą przebijając się przez te same co w singlu osiem poziomów - jeden biega w niebieskich gatkach, drugi w czerwonych.

Wideo - Contra

Komentarze (85)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper