Cytadela - opis gry
Cytadela (ang. Citadel) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez polskie studio Arrakis Software i wydana przez Visual Design. Tytuł ukazał się na komputerach Amiga w 1995 roku.
Akcja gry toczy się w dalekiej przyszłości. Nasz podopieczny zostaje wysłany na pewną planetę, która oficjalnie pełni rolę więzienia, ale w rzeczywistości znajduje się na niej podziemny kompleks, gdzie naukowcy prowadzą mrożące krew w żyłach eksperymenty na ludziach. Zadanie polega na znalezieniu sześciu części bomby i zniszczeniu groteskowego laboratorium. Przeszkadzać będą nam w tym chociażby ‘owoce’ wspomnianych eksperymentów.
Cytadela była nazywana w swoim czasie klonem Dooma, choć wielu uważało też to porównanie za krzywdzące. Rozgrywka toczy się we wspomnianym kompleksie więziennym, który jest całkiem dużym miejscem. Składa się on z kilku poziomów, a do różnych jego sekcji prowadzą znajdujące się tu i ówdzie teleportery. Gra początkowo nie przytłacza wielkością pomieszczeń i ilością wijących się w nieskończoność korytarzy, dając graczowi szansę wdrożenia, ale z czasem stopień trudności wyraźnie rośnie.
Cytadela posiada pewien posmaczek horroru. Na naszą głowę czyhają przeróżni przeciwnicy, do walki z którymi posiadamy ograniczone ilości amunicji. Gra umożliwia rozgrywkę na więcej niż jednym poziomie trudności, przy czym na tym najwyższym dochodzą dodatkowe utrudnienia - psujące się bronie oraz obrażenia przyjmowane po wpadnięciu na ściany. Produkcja Arraks była chwalona za wyzwania jakie oferuje.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych