DOOM - opis gry
Doom to strzelanina FPP wyprodukowana przez studio id Software. Gra posiada status jednej z najważniejszych i najbardziej wpływowych produkcji w historii branży elektronicznej rozrywki. Pierwsza wersja pojawiła się jako shareware na DOS/MAC już 10 grudnia '93. Tytuł ukazał się na platformach: PC, PlayStation, Sega 32X, Atari Jaguar, SNES, Sega Saturn, GameBoy Advance i po latach od premiery także na Xbox Live Arcade.
Doom opowiada historię korporacji, która na księżycach Marsa przeprowadza eksperymenty związane z teleportacją. Początkowo wszystkie idzie dobrze, lecz w końcu pojawiają się niespodziewane problemy: naukowcy otwierają bowiem przypadkowo wrota do piekła. W efekcie Phobos zostaje opanowany, z kolei Deimos po prostu znika. Żołnierze wysłani z misją opanowania sytuacji zostają zaszlachtowani, przeżywa tylko jeden śmiałek, w którego wcielia się gracz.
Gra id nie stawia przed nami wymyślnych zadań - na każdym poziomie musimy po prostu znaleźć wyjście przebijając się przez chmary piekielnych pomiotów, ewentualnie szukać kluczy lub przełączników, które otwierają zamknięte drzwi. Doom jest następcą Wolfensteina 3D - oferuje ten sam styl rozgrywki, ale postępy w dziedzinie technologii sprawiły, że projekt poziomów jest tu znacznie bardziej rozbudowany i zwyczajnie ciekawszy. Uwzględniono np. różnicę wysokości, wprowadzono różnego rodzaju oświetlenie w odwiedzanych pomieszczeniach (w niektórych jest zupełnie ciemno, w innych panuje półmrok), a także bardziej różnorodne lokacje. Początkowo biegamy po futurystycznej marsjańskiej bazie, ale z czasem ulega to zmianie - finał rozgrywa się w piekle.
Nasz podopieczny ma do dyspozycji niezły arsenał. Zaczyna skromnie, czyli z gołymi pięściami i pistolecikiem, ale na swojej drodze spotka z czasem shotguna, chainguna, piłę mechaniczną, wyrzutnie rakiet, karabin strzelającą plazmą i wreszcie legendarny BFG9000. Każda z tych broni wymaga, by zapoznać się z jej funkcjonalnością - plusami i minusami.
Oprócz broni -- i amunicji, o którą może być trudno -- zgarniać też będziemy inne dobra, jak apteczki regenerujące zdrowie, plecak umożliwiający noszenie z sobą większej ilości amunicji, kombinezon pozwalający chodzić po niebezpiecznej powierzchni czy tzw. berserk packi zwiększające obrażenia zadawane za pomocą pięści.
Komentarze (16)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych