Dark Souls Remastered - opis gry
Dark Souls Remastered to RPG-akcji i zarazem usprawniona hitu From Software z 2009 roku. Za tytuł odpowiadają dwa zespoły: polski QLOC stworzył edycję na PlayStation 4, Xboksa One i komputery osobiste, a chińskie studio przygotowało wersję na Nintendo Switch.
Nowa wersja została znacząco ulepszona. Edycja na PlayStation 4, Xboksa One oferuje lepsze oświetlenie, SFX bazujący na Dark Souls III, skalowane tekstury, dedykowane serwery, a tryb sieciowy został rozbudowany do sześciu osób. W przypadku PlayStation 4 Pro oraz Xboksa One X gracze mogą liczyć na 60 klatek na sekundę, wsparcie HDR i rozdzielczość 4K. Gra na Nintendo Switch zadziała w 1080p przy 30 fps (stacjonarny tryb).
Założenia gameplayowe nie zmieniły się w stosunku do Demon's Souls. Dark Souls oferuje jeszcze wyższy poziom wyzwania, niż exclusive z PS3. Niezmieniony jest system walki w czasie rzeczywistym. Nadal gracz musi - w przeciwieństwie do innych RPG-ów akcji - uważać na każdy zadawany sztych i uważnie blokować lub parować ciosy wyprowadzane przez adwersarzy (śmierć może nastąpić po przyjęciu jednego ataku wroga). Tym razem świat gry jest większy i mniej liniowy - możemy od początku wybrać kilka alternatywnych ścieżek. Gra stawia też większy nacisk na sieciową funkcjonalność, która pozwala w pewnych momentach rozgrywki na co-op, walki player vs player i inne interakcje (np. ostrzeżenia o niebezpieczeństwie).
Rozgrywka w Dark Souls oparta jest o system punktów kontrolnych (gra nie ma jednego centralnego "huba", tak jak Demon's Souls) . Po aktywacji punktu kontrolnego nasza postać będzie się przy nim pojawiać w przypadku gdy zostanie uśmiercona. Po każdej śmierci bohatera odradzają się również wszyscy zwykli wrogowie, a gracz traci uzbierane "dusze" (rodzaj waluty w świecie Dark Souls). Tak jak w Demon's Souls, gracz otrzymuje jedną szansę na dotarcie do miejsca zgonu postaci. Jeśli w trakcie tek wyprawy zostanie znów pokonany, punkty doświadczenia zostają utracone na stałe.
Tytuł wyróżnia się mrocznym klimatem, który odwołuje się do stylistyki grozy, horroru (wygląd przeciwników, zniszczona architektura). Fabuła zaprezentowana jest w szczątkowej formie - gracz musi sam interpretować lakonicznie prezentowane zdarzenia. Dark Souls zostało bardzo dobrze przyjęte przez dziennikarzy i graczy. Dzieło From Software rozeszło się wg oficjalnych danych Namco Bandai w ilości 1.19 mln kopii w Stanach Zjednoczonych i Europie do marca 2012 roku.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych