Darksiders II - opis gry
Darksiders II to gra z gatunku action adventure spod dłuta Vigil Games, wydana przez firmę THQ w sierpniu 2012 roku na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 oraz w listopadzie tego samego roku na Wii U. Produkcja w 2015 roku wskoczyła na konsole ósmej generacji. „Dwójka” jest bezpośrednim sequelem wydanego dwa i pół roku wcześniej Darksiders, a głównym bohaterem jest tym razem Śmierć - drugi z Czterech Jeźdźców Apokalipsy.
W poprzedniej części gracz wcielał się w Wojnę, który został uwikłany w spisek, w efekcie czego odebrano mu moc i pokonano go. Pałający żądzą zemsty Wojna zmuszony był działać w naszym świecie w pojedynkę i dowiedzieć się, kto uknuł tę intrygę oraz dlaczego do finałowej bitwy dochodzi pomimo tego, iż prastare pieczęcie, które miały zapewnić ludzkości bezpieczeństwo, nie zostały zerwane. W drugiej części Darksiders gracz wciela się w innego Jeźdźca Apokalipsy, Śmierć. Jego brat, czyli Wojna, został niesłusznie oskarżony o wywołanie potężnego zamieszania na Ziemi. Śmierć jest przekonany, że jego brat jest najbardziej uczciwy ze wszystkich Czterech Jeźdźców i że z pewnością nie planował zgładzenia ludzkości. Protagonista wyrusza więc przed siebie, aby pomóc bratu, jednakże droga do celu nie będzie łatwa.
Pomimo zmiany głównego bohatera, Darksiders II w dalszym ciągu pozostał grą przygodową, z domieszką hack & slash i elementów RPG. Możliwości bojowe Śmierci są paradoksalnie większe niż Wojny, a wiąże się to głównie z nowym zestawem ciosów. Podobnie jak brat, również Ponury Żniwiarz potrafi dosiadać konia, a sekwencje te uległy rozbudowaniu oraz zyskały na dynamice. Gracz w dalszym ciągu może rozwijać umiejętności bohatera, które przydają się nie tylko w walce, lecz również podczas rozwiązywania licznych puzzli, a także w sekwencjach zręcznościowych. System walki w dalszym ciągu jest prosty i intuicyjny. Śmierć jest znacznie szybszy i zwinniejszy od Wojny, dlatego starcia z większymi grupami przeciwników oraz walki z bossami zyskały na dynamice.
Podstawowym orężem walki jest para podręcznych kos uwieszonych u pasa, wspierana alternatywnym uzbrojeniem obejmującym takie cacka jak gigantyczne młoty, topory czy wysadzane żelastwem rękawice. Naprzemienne wyprowadzanie ataków różną bronią owocuje naturalnie odmiennymi kombinacjami ciosów, W miejsce parowania ciosów wstawiono system uników pod dowolnym kątem. Całość doskonale uzupełnia możliwość przeistoczenia się w skrzydlatą Kostuchę po wcześniejszym nabiciu odpowiedniego wskaźnika oraz szereg dodatkowych umiejętności, wykupywanych z dwóch drzewek rozwoju bohatera, a oferujących np. chwilową niewrażliwość na ataki czy przyzywanie na krótką chwilę wsparcia zza grobu. Znacznie większy jest też nasz obszar działania. Miejsce jednej, szaroburej rzeczywistości skąpanej w strugach deszczu zastąpiło aż pięć różnych światów, z czego tylko pierwszy rozmiarem bije na łeb całą mapę znaną z oryginału.
Darksiders II działa na silniku swojego poprzednika i graficznie niewiele różni się od dobrze wyglądającej „jedynki”. Za design świata przedstawionego ponownie odpowiada rysownik komiksów, Joe Madureira, natomiast trio kompozytorów zastąpił Jesper Kyd, który zadbał o bardziej zróżnicowaną oprawę muzyczną.
Komentarze (64)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych