The Legend of Zelda: Skyward Sword - opis gry
The Legend of Zelda: Skyward Sword to gra przygodowa wyprodukowana przez studio Nintendo EAD we współpracy z Monolith Soft, a następnie wydana przez Nintendo w listopadzie 2011 roku na konsolę Wii. Skyward Sword było ostatnią wielką produkcją na tę konsolę, a jednocześnie jedną z najwyżej ocenionych przez branżową prasę oraz samych graczy.
W chronologii The Legend of Zelda, historia przedstawiona w Skyward Sword dzieje się jako pierwsza. Gracz poznaje głównego bohatera gry, młodzieńca imieniem Link, wiele lat po rozbudowanym prologu. Chłopiec urodził się i wychował w podniebnej krainie Skyloft, gdzie wiódł spokojny żywot do momentu, aż zaczęły nawiedzać go sny o dziwnej postaci. Niedługo potem okazuje się, że tajemniczą istotą jest Fi, duch Boskiego Miecza, który stworzyła Hylia, aby poskromić siły zła. Informuje Linka, że ten musi opuścić swój podniebny dom i udać się do opanowanego przez demony Hyrule, gdzie spadła jego przyjaciółka Zelda. Protagonista rusza dziewczynie na ratunek, a po drodze będzie musiał pokonać samego władcę demonów, Ghirahima.
Skyward Sword, choć z jednej strony wierne jest tradycji serii, w istocie zasługuje na miano najbardziej rewolucyjnej odsłony cyklu. Eksploracja, walka oraz zbieractwo w dalszym ciągu stanowią fundament rozgrywki, jednak przy okazji ostatniej Zeldy wydanej na Wii Shigeru Miyamoto urozmaicił gameplay o wiele nowych elementów. Zmieniła się przede wszystkim struktura przestawionego świata - gracz nie błądzi po lokacjach, mając od początku jasno określony cel, a poszczególne części powierzchni ziemi to zamknięte, oddzielone od siebie miejscówki. Zawieszone w chmurach miasteczko Skyloft to z kolei baza wypadowa, gdzie można dokonać niezbędnych zakupów. Karmazynowy Loftwing daje dostęp do pozostałych wysepek, które pełne są barwnych postaci oferujących zarówno minigry, jak i questy poboczne. Dzięki MotionPlus sterowanie stało się jeszcze bardzie precyzyjne, a mieczem Linka włada się znacznie wygodniej niż miałoby to miejsce w przypadku zwykłego kontrolera. Kolejną nowością jest regenerujący się pasek staminy, odpowiedzialnego za wytrzymałość bohatera. Gra jest bardzo łaskawa dla mniej doświadczonych graczy, gdyż deweloper zaimplementował między innymi sonar naprowadzający Linka na poszukiwaną rzecz.
Oprawa graficzna Skyward Sword została zainspirowana impresjonistycznymi pracami Camille Pissarro. Świat gry sprawia wrażenie namalowanego ręcznie farbami olejnymi, co potęguje efekt zlewania się obiektów na dalszym pranie. Ścieżka dźwiękowa, jaką stworzył Mahito Yokota, uznawana jest za jedną z najlepszych, jakie ozdabiają gry wideo.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych