Darksiders - opis gry
Darksiders jest grą przygodową z elementami RPG stworzoną przez studio Vigil Games i wydaną przez firmę THQ na początku 2010 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. Gra pierwotnie nosiła tytuł Darksiders: Wrath of War, a za jej styl wizualny odpowiada amerykański rysownik komiksów, Joe Madureira. W 2016 roku tytuł zadebiutował na konsolach ósmej generacji.
Historia, którą opowiada Darksiders, rozpoczyna się sceną ataku na Ziemię. Ludzie sądzą, że jest to deszcz meteorytów, podczas gdy tak naprawdę rozpoczęła się Apokalipsa. Ulice opanował chaos, a zabudowania sypią się jak domki z kart. Dzieje się tak, gdyż to właśnie w królestwie Ziemi dokonać ma się ostateczne starcie między armiami Piekła i Nieba. Głównym bohaterem gry jest Wojna, jeden z Czterech Jeźdźców Apokalipsy, których misją było wziąć udział w ostatecznej rozgrywce. Jednakże ktoś po jednej ze stron uknuł intrygę i obszedł boski pakt. Tym samym bohater pojawia się w naszym świecie samotnie, a jego siły z każdą chwilą maleją. Teraz Wojna musi dowiedzieć się, co tak naprawdę się stało.
Darksiders przynależy do gatunku action adventure, wiele elementów zapożyczając z serii The Legend of Zelda na konsole Nintendo. Rozgrywkę można więc podzielić na trzy podstawowe segmenty: eksplorację, rozwiązywanie puzzli oraz walkę. Wojna potrafi doskonale władać bronią białą, o czym przekonać się mogą nie tylko zwykli przeciwnicy, lecz także ogromni bossowie, pojedynki z którymi najeżone są sekwencjami Quick Time Events. System walki jest mniej złożony niż chociażby w serii God of War , za to protagonista wzorem Kratosa potrafi brutalnie dobijać oponentów. Zagadki logiczne występują w dużej ilości, należy wówczas chwilę się zastanowić, a czasem wykazać zręcznością. Gracz dysponuje mapą kolejnych pomieszczeń, co znacznie ułatwia eksplorację. Deweloper starał się urozmaicić gameplay, wprowadzając m.in. sekwencje z udziałem wierzchowca, którego dosiada Wojna.
Pod względem oprawy graficznej produkcja Vigil Games prezentuje się dobrze, uwagę przykuwa przede wszystkim design wykreowanego świata oraz projekty postaci. Za podniosłą ścieżkę dźwiękową opowiada trio kompozytorów, wśród których znalazł się Cris Velasco, komponujący wcześniej na potrzeby serii God of War.
Komentarze (36)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych