Daxter

Daxter

8,2
116 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Ready At Dawn Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.03.2006
Europa:
14.04.2006
Polska:
19.04.2006
Producent:
Ready At Dawn Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
12 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
14.03.2006
Europa:
14.04.2006
Polska:
19.04.2006

Daxter - opis gry

Daxter jest grą platformową wyprodukowaną przez Ready at Dawn Studios i wydaną przez Sony w kwietniu 2006 roku wyłącznie na konsolę PlayStation Portable. Gra jest spin-offem serii Jak and Daxter, w której główna rola przypadła tym razem łasicy Daxterowi.

W produkcji Ready at Dawn Studios gracz przejmuje kontrolę nad Daxterem, który po dwóch latach poszukiwań Jaka jest kompletnie wyczerpany i zdezorientowany. Bohater szybko uświadamia sobie, że bez sprytu i nutki szczęścia nie natrafi na żaden godny uwagi trop. Autorzy przygotowali piętnaście poziomów podzielonych na dwadzieścia pięć misji, które przerywane są interesującymi i pełnymi humoru scenkami opartymi na silniku gry. W eksterminacji kilkudziesięciu rodzajów wrogów pomocne okazuje się kilkanaście typów broni palnej, między innymi Fly Swatter, Backpack Spray Gun czy Crop Duster. Każdy z poziomów oferuje odmienny krajobraz oraz spore skomplikowanie systemu kładek i przejść, podobnie jak miało to miejsce w pierwszej odsłonie, czyli Jak and Daxter: The Precursor Legacy.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Autorzy Daxtera oprócz etapów stricte platformowych, przygotowali również kilka lokacji bonusowych, urozmaicających całą zabawę. Kilkakrotnie mamy okazję zasiąść za sterami pojazdów latających, zjeżdżać na lianach, sunąć w tunelach, czy wziąć udział w licznych minigierkach. Pokuszono się nawet o przerywnik, w którym bohater wciela się w rolę Neo z Matriksa i w strugach deszczu pokonuje kolejnych przeciwników przypominających agentów Smith (wszystko polega na rytmicznym wciskaniu przycisków). W grze nie zabrakło również starć z bossami, a znalezienie sposobu na każdego z nich wymaga od grającego odrobiny cierpliwości. Średni czas potrzebny na przejście kampanii wynosi około dziesięć godzin, jednak Daxter został zaopatrzony w sporo sekretów, które zdecydowanie przedłużają jego żywotność. Na poszczególnych poziomach porozmieszczano setki Orbów i innych niełatwych do odnalezienia „znajdziek”, można zagrać nawet na dwóch graczy w trybie Ad-Hoc, gdzie każdy wystawia do pojedynku znalezione w czasie głównego trybu robaczki.

 

Daxter został stworzony przez studio Ready at Dawn, które niedługo potem przygotowało na PSP dwie odsłony God of War. Podobnie jak w przypadku przygód Kratosa, także w Daxter oprawa audiowizualna stoi na najwyższym poziomie. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada kompozytor Jamey Scott.

Wideo - Daxter

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper