Daxter - opis gry
Daxter jest grą platformową wyprodukowaną przez Ready at Dawn Studios i wydaną przez Sony w kwietniu 2006 roku wyłącznie na konsolę PlayStation Portable. Gra jest spin-offem serii Jak and Daxter, w której główna rola przypadła tym razem łasicy Daxterowi.
W produkcji Ready at Dawn Studios gracz przejmuje kontrolę nad Daxterem, który po dwóch latach poszukiwań Jaka jest kompletnie wyczerpany i zdezorientowany. Bohater szybko uświadamia sobie, że bez sprytu i nutki szczęścia nie natrafi na żaden godny uwagi trop. Autorzy przygotowali piętnaście poziomów podzielonych na dwadzieścia pięć misji, które przerywane są interesującymi i pełnymi humoru scenkami opartymi na silniku gry. W eksterminacji kilkudziesięciu rodzajów wrogów pomocne okazuje się kilkanaście typów broni palnej, między innymi Fly Swatter, Backpack Spray Gun czy Crop Duster. Każdy z poziomów oferuje odmienny krajobraz oraz spore skomplikowanie systemu kładek i przejść, podobnie jak miało to miejsce w pierwszej odsłonie, czyli Jak and Daxter: The Precursor Legacy.
Autorzy Daxtera oprócz etapów stricte platformowych, przygotowali również kilka lokacji bonusowych, urozmaicających całą zabawę. Kilkakrotnie mamy okazję zasiąść za sterami pojazdów latających, zjeżdżać na lianach, sunąć w tunelach, czy wziąć udział w licznych minigierkach. Pokuszono się nawet o przerywnik, w którym bohater wciela się w rolę Neo z Matriksa i w strugach deszczu pokonuje kolejnych przeciwników przypominających agentów Smith (wszystko polega na rytmicznym wciskaniu przycisków). W grze nie zabrakło również starć z bossami, a znalezienie sposobu na każdego z nich wymaga od grającego odrobiny cierpliwości. Średni czas potrzebny na przejście kampanii wynosi około dziesięć godzin, jednak Daxter został zaopatrzony w sporo sekretów, które zdecydowanie przedłużają jego żywotność. Na poszczególnych poziomach porozmieszczano setki Orbów i innych niełatwych do odnalezienia „znajdziek”, można zagrać nawet na dwóch graczy w trybie Ad-Hoc, gdzie każdy wystawia do pojedynku znalezione w czasie głównego trybu robaczki.
Daxter został stworzony przez studio Ready at Dawn, które niedługo potem przygotowało na PSP dwie odsłony God of War. Podobnie jak w przypadku przygód Kratosa, także w Daxter oprawa audiowizualna stoi na najwyższym poziomie. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada kompozytor Jamey Scott.
Komentarze (23)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych