Dead or Alive 2 - opis gry
Dead or Alive 2 to bijatyka wyprodukowana przez należące do Tecmo studio Team Ninja. Gra ukazała się na Segę Dreamcast i PlayStation 2 w 2000 roku. W przypadku konsoli Sony nie wyszła ona jednak poza Japonię.
Dead or Alive 2 to kontynuacja gry, która pierwotnie ukazała się na Saturnie i PlayStation. Pierwowzór był jednak drugoligową bijatyką w latach gdy największe triumfy święciły serie Tekken i Virtua Fighter.
“Dwójka” wprowadziła Dead or Alive na salony oferując przystępny system walki, który nie wymagał wielogodzinnych posiedzeń, by móc prowadzić widowiskowe starcia. W DOA2 czynności podporządkowane były pojedynczym przyciskom. Jeden odpowiadał za cios ręką, jeden za cios nogą i rzut. Ciosy można było zadawać na trzech różnych wysokościach (high, medium, low). Cechą wyróżniającą produkcję Team Ninja spośród innych bijatyk był przechwyty, które wykonywało się poprzez wciśnięcie jednego z przycisków i kierunków zależnych od tego, jaki atak chcieliśmy skontrować.
Na pozytywny wizerunek DOA2 złożyły się także areny, które robiły wrażenie poziomem wykonania. Często były wielopoziomowe, toteż mogliśmy zrzucić rywala np. z wodospadu, na niektórych zawodnicy ścierali się będąc po kostki w wodzie lub śniegu, co wpływało na przebieg pojedynku (przeciwnika dało się łatwiej ogłuszyć).
W grze do wyboru było trzynaście postaci (plus czternasta, tj. niegrywalny boss), wśród nich wiele atrakcyjnych dziewczyn z których znana jest seria. DOA2 oferowało tryb fabularny, kilka standardowych dla bijatyk wariantów rozgrywki oraz tag, czyli pojedynki dwóch na dwóch. Przegrywała ta ekipa, która pierwsza straciła dwóch zawodników. Niektóre pary (postaci powiązanych ze sobą fabularnie) posiadały nawet specjalne, łączone rzuty. Grać mogły cztery osoby.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych