Dead or Alive 5 - opis gry
Dead or Alive 5 to bijatyka 3D stworzona przez japońskiego dewelopera Team Ninja i wydana przez Tecmo Koei we wrześniu 2012 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. DoA 5 to pierwsza gra z serii wydana na PlayStation 3, będąca bezpośrednią kontynuacją Dead or Alive 4 z 2005 roku, które ukazało się na sprzęt Microsoftu. Jest to również pierwsza odsłona serii od czasu Dead or Alive 2, którą wydano na więcej niż jedną platformę.
Tecmo Koei oficjalnie ogłosiło prace nad Dead or Alive 5 we wrześniu 2011 roku podczas targów Tokyo Game Show. Wydawca podał do wiadomości, że nowa osłona serii, powstająca bez nadzoru Tomonobu Itagakiego, zadebiutuje w 2012 roku. Wersja demonstracyjna Dead or Alive 5 pojawiła się wraz z Ninja Gaiden 3 w marcu 2012, a gracze mogli wcielić w jednego w czterech grywalnych zawodników. Posiadacze Xboksów 360 mogli zagrać Hayabusą oraz Hitomi, podczas gdy właściciele PlayStation 3 otrzymali Hayate oraz Ayane Kolekcjonerskie wydanie Ninja Gaiden 3 zawierało wszystkich czterech fighterów. DoA 5, podobnie jak dwie poprzednie części, nie pojawiło się na systemach arcade.
Mimo że w pracach nad grą nie uczestniczył Tomonobu Itagaki, rozgrywka w Dead or Alive 5 nie została zubożona, a wręcz przeciwnie - doczekała się kilku nowych elementów. Z nowości w systemie walki należy wyróżnić Fatal Blows oraz Critical Burst. To pierwsze pozwala wrzucić przeciwnika na ścianę i wykonać bardzo silną serię ciosów, charakterystyczną dla danej planszy. Critical Burst można wykonać w momencie, kiedy pasek życia oponenta na ułamek sekundy przybierze srebrną barwę - wówczas nasza postać zadaje przeciwnikowi dodatkowe obrażenia. Deweloper oddał do dyspozycji 21 zawodników, wśród których trójka to fighterzy z serii Virtua Fighter. W DoA 5 gościnnie wystąpili: Akira Yuki, Sarah Bryant i Pai Chan. Oprócz możliwości toczenia walk online, twórcy zamieścili klasyczne tryby dla samotnego gracza: Story Mode, Arcade, Time Attack oraz Survival.
Dead or Alive 5 charakteryzuje się fantastyczną oprawą graficzną. Zawodników wykonano z dbałością o najmniejsze szczegóły, podobnie jak wielopoziomowe areny i atrakcyjne menusy. Postaci brudzą się podczas pojedynków, dostrzec można również krople potu na ciałach fighterów. Gra działa w 60 klatkach na sekundę, ponadto gracz może zdecydować, w jakim języku konwersować będą zawodnicy - do wyboru mamy angielską i japońską ścieżkę dialogową.
Komentarze (23)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych