Dead or Alive: Dimensions - opis gry
Dead or Alive: Dimensions jest bijatyką 3D stworzoną przez japońskiego dewelopera Team Ninja i wydaną przez Nintendo w maju 2011 roku wyłącznie na przenośną konsolę Nintendo 3DS. Dimensions to pierwsza gra z serii wydana na sprzęt Big N, a na jej fabułę składają się wydarzenia zawarte w pierwszych czterech częściach Dead or Alive, znanych posiadaczom konsol Sony i Microsoftu.
DoA: Dimensions oficjalnie ujawnione zostało 15 czerwca 2010 roku podczas konferencji Nintendo na E3. Początkowo gra funkcjonowała pod tytułem Dead or Alive 3D, a podczas panelu Big N zaprezentowano kilka screenshotów, na których można było zobaczyć Kasumi, Ayane, Hayate walczącego Raidou oraz schowanego w cieniu Ryu Hayabusę. Dimensions miało być tytułem startowym dla Nintendo 3DS, jednak trzęsienie ziemi w Japonii z 11 marca 2011 spowodowało, że przesunięto premierę gry o dwa miesiące. Ostatecznie Dimensions zadebiutowało w Japonii 19 maja, a dzień później w Europie.
Produkcja Team Ninja, podobnie jak poprzednie gry z serii DoA, jest techniczną bijatyką 3D, którą charakteryzuje przystępny, a jednocześnie nie pozbawiony głębi system walki. Deweloper oddał graczom do dyspozycji dwa przyciski ataku, blok oraz chwyt, między którymi występują proste zależności. Do wyboru mamy łącznie 26 postaci, które pojawiły się już we wcześniejszych odsłonach serii Tecmo. Absolutnym debiutantem jest tylko Shiden, ojciec Hayate i Kasumi. Gra wykorzystuje możliwości dotykowego ekranu 3DS-a, wyświetlając listę ciosów postaci oraz złożone kombinacje, które możemy wykonać, dotykając ekraniku konsoli. Producent, oprócz trybu online, zadbał również o samotnego gracza, stąd obecność m.in. opatrzonego cut-scenkami Chronicle, klasyczny Arcade, Survival oraz Tag Challenge.
Japoński deweloper włożył dużo starań, aby Dimensions pod względem oprawy nie ustępowało wydanemu w 2005 roku Dead or Alive 4. Postaci są świetnie oteksturowane, areny prezentują się bardzo ładnie, a animacja działa w płynnych 60 fps. Handheld Nintendo pozwala również na wyświetlanie obrazu 3D, jednak wówczas animacja zwalnia do 20 klatek na sekundę. Gracz może wybrać, w jakim języku - angielskim czy japońskim, mają rozmawiać bohaterowie.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych