Super Street Fighter IV: 3D Edition - opis gry
Super Street Fighter IV: 3D Edition jest bijatyką stworzoną przez Capcom we współpracy ze studiem Dimps, wydaną przez japońską firmę w 2011 roku na konsolę Nintendo 3DS. SSF IV: 3D Edition był jednym z tytułów startowych nowej konsoli Nintendo, wersja na handhelda Ninny jest już czwartą edycją Street Fighter IV, które na automatach zadebiutowało w połowie 2008 roku.
SSF IV: 3D Edition w warstwie fabularnej niczym nie różni się od poprzednich wersji, będąc interquelem pomiędzy „dwójką” a „trójką”, którego akcja rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach ze Street Fighter II. Po tym jak M. Bison zdołał przeżyć morderczy pojedynek z Akumą, korporacja S.I.N. organizuje kolejny turniej mistrzów sztuk walki w celu wyselekcjonowania najsilniejszych wojowników na Ziemi, którzy mają się przysłużyć do zakończenia projektu BLECE. Każdy z wojowników ma swój własny powód, aby wziąć udział w turnieju, ale S.I.N.'owi najbardziej zależy na Ryu, którego potężna technika Satsui no Hadō jest, według organizacji, ostatnim brakującym elementem potrzebnym do ukończenia tajemniczego projektu BLECE.
Gra Capcomu jest bijatyką 2D, gdzie środowisko i postacie zostały stworzone w 3D. Twórcy zdecydowali się wyeliminować znaną ze Street Fighter III 3rd Strike możliwość parowania ataków oponentów, wprowadzając na to miejsce tzw. revenge system. Działa on na tej zasadzie, iż w trakcie przyjmowania ciosów przeciwnika ładuje się specjalny pasek, który podzielony został na dwie części. Kiedy pasek zostanie wypełniony dostateczną porcją energii, przed graczem otwiera się możliwość wykonania mocarnego ataku o nazwie Ultra Combo. 3D Edition wykorzystuje dotykowy ekran konsoli, który znacznie ułatwia wyprowadzanie skomplikowanych kombinacji ciosów, różnych dla każdego z trzydziestu pięciu fighterów. SSF IV na 3DS umożliwia rywalizację online, wykorzystuje również funkcję StreetPass.
Super Street Fighter IV: 3D Edition, podobnie jak na konsolach stacjonarnych, działa na silniku MT Framework, gdzie oprawa graficzna wykonana została techniką cel-shading. Z racji ograniczeń konsolki tła nie wyglądają już tak imponująco, jak na PS3 i X360. Nintendo 3DS umożliwia ponadto wyświetlanie stereoskopowego obrazu 3D, ale trzeba się wówczas liczyć ze spadkami klatek animacji. Opcjonalnie można zmienić kamerę na tzw. Dynamic Mode, gdzie gracz obserwuje przeciwnika zza pleców swojego wojownika.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych