Demon's Souls (PS5) - opis gry
Demon's Souls to gra action-RPG wyprodukowana przez Bluepoint Games (we współpracy z Japan Studio) i wydana przez Sony Interactive Entertainment. Tytuł ukazał się na PlayStation 5. Był on remakem Demon's Souls z PlayStation 3.
Fabuła - Demon’s Souls
Założenia fabularne nie uległy zmianie względem pierwowzoru. Akcja rozgrywa się w królestwie o nazwie Boletaria - w zamierzchłej przeszłości zniszczone przez potężną istotę nazywaną Old One, która pojawiła się niosąc zniszczenie po tym, jak ludzie zaczęli nadużywać zakazanej magii Soul Arts. Old One w końcu zapadł w sen i Boletarię udało się uratować, lecz po latach ludzkość popełnia ten sam błąd. Król Allant chcąc zgłębić tajniki Soul Arts sprowadza na swój kraj kolejną katastrofę. Jako samotny wojownik musimy uratować królestwo przed całkowitą zagładą.
Rozgrywka - Demon’s Souls
Demon's Souls wyróżnia się system walki w czasie rzeczywistym, który nastawiony jest na ostrożną rozgrywkę. W odróżnieniu od wielu współczesnych slasherów czy RPG-ów akcji w Demon's Souls liczy się odpowiednie parowanie i blokowanie ciosów. Co silniejsi przeciwnicy mogą nas uśmiercić 1-2 atakami, dlatego gracz musi się cały czas wykazywać spokojnym, taktycznym podejściem do gameplayu. W grze istnieje możliwość rozbudowywania oręża i rozwijania statystyk bohatera, ale najważniejsze jest doskonalenie umiejętności manualnych. Bez umiejętności manualnych można zapomnieć o skończeniu tej bardzo trudnej pozycji. Unikalnym motywem jest w grze From Software sieciowa funkcjonalność, która pozwala w pewnych momentach rozgrywki na kooperację graczy i np. na pozostawianie na planszach ostrzeżeń o niebezpieczeństwie.
Demon's Souls wyróżnia się również swoim mrocznym klimatem, który przywołuje skojarzenia z europejskim średniowieczem i gotykiem. Fabuła zaprezentowana została w formie szczątkowej, z bardzo małą liczbą NPC-ów i dialogów.
Remake autorstwa Bluepoint nie oferuje nowej zawartości. Przede wszystkim uwspółcześniona została w nim oprawa graficzna. Tytuł oferuje dwa tryby - w jednym wyższa jest rozdzielczość kosztem płynności animacji, w drugim na odwrót.
Komentarze (55)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych