DiRT Rally

DiRT Rally

8,6
108 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.7
PS4 8.5
XONE 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Codemasters
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Wyścigi
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
07.12.2015
Europa:
07.12.2015
Producent:
Codemasters
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Wyścigi
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
07.12.2015
Europa:
07.12.2015

Recenzja redakcji

Recenzja: DiRT Rally (PS4)
9.0
Recenzja: DiRT Rally (PS4)
PS4
Pokaż kolejne recenzje

DiRT Rally - opis gry

DiRT Rally to gra wyścigowa traktująca o rajdach wyprodukowana i wydana przez brytyjską firmę Codemasters. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach osobistych, gdzie był dostępny w programie Early Access, a następnie trafił też na PlayStation 4 i Xbox One.

DiRT Rally stawia duży nacisk na realizm. Głównym trybem w grze jest kariera, w której zaczynamy od niższych z klas i ze skromnymi środkami. Mając niewielką sumę pieniędzy w kieszeni kupujemy nasz pierwszy samochód, który będzie musiał nam wystarczyć na dłuższy czas. Prawdopodobieństwo, że zaczniemy wygrywać od samego początku jest bliskie zeru i początkowo musimy się zadowalać miejscami w okolicach dziesiątego. Z czasem nasze możliwości rosną. Za zarobione pieniądze można kupować nowe części lub nowe auta (co wiąże się z nierzadkim hamletyzowaniem), a nawet zatrudniać mechaników. Wstępnie może być on tylko jeden, ale z czasem odblokowują się dodatkowe cztery sloty. Im droższy specjalista tym lepiej będzie potrafił zająć się naszym autem w strefie serwisowej i szybciej naprawi konkretne uszkodzenia. Każdy mechanik jest bowiem opisany parametrami niczym w RPG. Jeden lepiej radzi sobie z naprawianiem silnika, inny zawieszenia. Poza szefem mechaników, który zwiększa swój poziom doświadczenia i umiejętności z każdym wyścigiem, pozostałych pracowników zatrudniamy na konkretną liczbę rajdów i po jakimś czasie musimy przedłużyć bądź zerwać z nimi kontrakt.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rajdy odbywają się w różnych krajach, a każdy kraj to zarazem inna technika jazdy. W ośnieżonej Szwecji trzeba przede wszystkim uważać na ogromne zaspy wokół drogi, które potrafią na dobre unieruchomić nasze auto. Kluczem do sukcesu jest tu jazda środkiem i łapanie przyczepności na mokrym śniegu. Ale już w Finlandii dominują pozwalające rozpędzić się długie proste najeżone hopami, gdzie na wagę złota jest umiejętne kontrolowanie auta wzbijającego się w powietrze. W Walii nie obędzie się bez katowania ręcznego i kontrolowanych poślizgów na błocie, z kolei w Niemczech zaszalejmy na kilku asfaltowych nawierzchniach robiąc efektowne nawroty i uważając na kamienie ustawione blisko drogi, które skutecznie leczą ze ścinania zakrętów.

Podczas zmagań, co warto dodać, może się zmieniać pogoda. Więcej - z rywalizacji mogą wypadać rywale. Kierowcy, którymi steruje sztuczna inteligencja także popełniają błędy, a nawet przytrafiają się im różne losowe incydenty, jak awaria silnika.

Wideo - DiRT Rally

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (42)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper