Die Hard Trilogy - opis gry
Die Hard Trilogy to gra akcji wyprodukowana na podstawie filmowej trylogii znanej w Polsce pod tytułem “Szklana pułapka”. Produkcja autorstwa studia Probe Entertainment składała się z trzech części, które oferowały odmienne style rozgrywki. Tytuł ukazał się na PlayStation i Segę Saturn w 1996 roku.
Pierwszy segment poświęcony jest tematycznie pierwszemu filmowi. Akcja toczy się w 30-piętrowym wieżowcu Nakatomi Tower, a nowojorski policjant John McClane musi dać odpór grupie terrorystów, która przejęła budynek i wzięła zakładników. Zadaniem gracza jest ich odszukać. Kontrolowany przezeń McClane posiada pistolet z nieograniczoną ilością amunicji, może także zgarnąć karabin maszynowy i granaty. Po odnalezieniu wszystkich przetrzymywanych osób musi rozbroić bombę, a następnie udać się windą na kolejny poziom.
W drugiej części McClane musi uporać się z terrorystami, którzy zaatakowali lotnisko. Gameplay przypomina gry z serii Time Crisis i Virtua Cop, czyli mamy tu do czynienia ze strzelaniną na tzw. szynach. Podczas rozgrywki strzelamy do wyskakujących ze wszystkich stron przeciwników, możemy demolować otoczenie i zbierać power-upy pod postacią ikonek (strzelając w nie). W wersji na PlayStation i Saturna (była jeszcze PeCetowa) pomyślano o wsparciu lightguna.
Ostatnia “gra w grze” pozwalała natomiast zasiąść za kierownicą samochodu, którym ganiamy po Nowym Jorku w poszukiwaniu bomb. Czas do detonacji odmierza licznik, nas zaś instruują pojawiające się strzałki i rady pasażera. Ładunki podłożone są w wielu niepozornych miejscach, jak budka telefoniczna czy ławka w parku. Czasami znajdują się także w innych samochodach, które musimy zdemolować. Misję pomagają wypełnić porozmieszczane na ulicach power-upy. Mogą one wydłużyć czas, dać boosta lub pozwolić przeskoczyć nad przeszkodą.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych