Disgaea 3: Absence of Detention - opis gry
Disgaea 3: Absence of Detention to turowa strategia wyprodukowana przez japońskie studio Nippon Ichi i wydana w Europie przez NIS America. Tytuł ukazał się tylko na PlayStation Vita. Absence of Detention to rozbudowane wydanie Disgaea 3: Absence of Justice.
Fabularny i gameplayowy trzon nie uległ żadnym zmianom. Akcja Disgaea 3 toczy się ponownie w zaświatach, w tym samym uniwersum co poprzednie części. Głównym bohaterem gry jest Mao, jeden z najlepszych uczniów Evil Academy. W tej szkole jednak najlepsze wyniki zdobywają obiboki i wagarowicze, a na pilność i grzeczność patrzy się spode łba. Ambicją protagonisty, który uważa się za geniusza, jest przejęcie władzy od ojca, tzw. Overlorda, i... zemsta za zniszczenie konsoli.
Podobnie jak poprzednie części, Disgaea 3 oferuje dość standardowy system walki charakterystyczny dla strategii turowych. Pola bitwy składają się z kwadratowych pól, po których poruszają się nasi podopieczni i przeciwnicy. Na nich znajdować się mogą geo-panele zmieniające atrybuty stojących na nich jednostek, a także inne obiekty, które można przenosić i rzucać nimi. Postacie potrafią budować “wieżę” stając sobie na ramionach, co umożliwia wdrapanie się do trudno dostępnych miejsc i odpalenie umiejętności typu “attack tower”. W ‘trójce’ pojawiła się zdolność “magichange”, która sprawia, że podlegające nam potwory potrafią transformować się w bronie umożliwiające użycie specjalnych technik. Z orężem wiąże się też inny myk - otóż każda postać w grze ma swoją specjalizację, tzn. najlepiej posługuje się konkretnym rodzajem broni. Może wprawdzie też używać innego, ale wówczas nie ma dostępu do skilli z nimi związanych (te z kolei kupuje się za manę zdobywaną po wygranych walkach).
Absence of Detention wprowadza szereg mniejszych i większych dodatków oraz usprawnień. Pomijając zmiany w balansie rozgrywki na szczególną uwagę zasługuje dodanie potężnych zaklęć typu Tera, wszystkich udostępnionych uprzednio na PS3 dlc, cztery nowe epizody fabularne, dwie nowe postacie, nowe umiejętności oraz animowane wizerunki bohaterów w trakcie scenek dialogowych.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych