Dissidia Final Fantasy NT - opis gry
Dissidia Final Fantasy NT to trójwymiarowa bijatyka z postaciami z serii Final Fantasy. Za produkcję gry odpowiadało studio Team Ninja, a za jej wydanie Square Enix. Tytuł ukazał się na PlayStation 4.
Gra posiada tryb fabularny. Punkt wyjścia dla opowieści jest podobny do tego z poprzednich dwóch części cyklu. Dwa bóstwa prowadzą ze sobą wojnę - bogini Materia stojąca po jasnej stronie mocy oraz Spiritus, bóg zniszczenia. Przyzywają oni wojowników z różnych wymiarów, którzy mają ich reprezentować. Są to bohaterowie i czarne charaktery z kilkunastu odsłon Final Fantasy - zarówno tych głównych (od części pierwszej do piętnastej) oraz pobocznych (jak Final Fantasy Tactics czy Final Fantasy Type-0).
Jeśli chodzi o system walki, Dissidia NT czerpie z poprzednich odsłon cyklu, ale oprócz tego wprowadza też kilka nowych rozwiązań. Grywalne postacie można podzielić na cztery kategorie posiadające różnego rodzaju mocne i słabe strony (np. duża siła i kiepska szybkość lub specjalizowanie się atakach długodystansowych). Są to Vanguard, Assassins, Marksmen oraz Specialists. Postacie posiadają dwa rodzaje ataków - oba tak samo ważne. Pierwszy rodzaj to ataki typu Bravery, za pomocą których -- najogólniej rzecz ujmując -- budujemy siłę. Nie da się nimi pokonać przeciwnika. Do tego służą ataki na HP - im więcej celnych ataków Bravery wyprowadziliśmy, tym większe obrażenia zadamy. Bravery po udanym ataku na HP jest resetowane. Podopieczni posiadają różne umiejętności, które można podpiąć przed walką.
Największa zmiana w Dissidia NT to walki z udziałem sześciu postaci - po trzy na drużynę. Każda postać ma swój wskaźnik HP, a oprócz tego wskaźnik energii ma też cała ekipa. Jeśli zostaniem go pozbawieni, przegrywamy. Pozostałe dwa wskaźniki to stamina, dzięki której możemy wykonywać czynności typu dash lub unik, oraz summon. Przyzwanie summona wiąże się z jakimś pozytywnym efektem (perkiem).
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych