Divine Divinity - opis gry
Divine Divinity to pierwsza poważna produkcja typu Hack and Slash od belgijskiego dewelopera Larian Studios. Opisywana gra koncentruje się na niekończących się zmaganiach sił dobra ze złem w utrzymanym w klimatach fantasy świecie Rivellonu i stanowi podwaliny pod współczesną serię
Od najdawniejszych lat w świecie Rivellonu toczy się wojna sił dobra ze złem, w której raz po raz jedna ze stron uzyskuje przewagę, ale nadchodzi czas zmian. Plugawa organizacja Czarny Krąg rośnie w siłę z każdym dniem i już niebawem może przypięczętować porażkę armii światłości w ostatecznej bitwie, kończąc odwieczny konflikt i skazując świat na dominację chaosu. Gracz wciela się w Boskiego Pomazańca, wybrańca, który pod okiem czarodzieja Zandalora musi zjednoczyć wszystkich pozostałych sojuszników i powstrzymać siły zła przed zawładnięciem całym światem.
Gra przenosi nas do średniowiecznego świata fantasy, gdzie korupcja, intrygi i skrajne ubóstwo są na porządku dziennym. Podczas rozgrywki walczymy z przeciwnikami, podejmujemy konwersację, wypełniamy zadania oraz dokonujemy ważnych wyborów. Miejsce naszych działań stanowią ogromne, wypełnione po brzegi zawartością mapy z dziesiątkami przeciwników, misji pobocznych, sekretów i postaci niezależnych. Każda z lokacji oferuje również całkiem inne krajobrazy czy architekturę. Na przykład w krasnoludzkich osadach utrzymanych w surowym, kamiennym stylu spotkamy się z izolacjonizmem i ksenofobią, a na biednych obrzeżach regionu ze slumsami, wraz z towarzyszącym im ubóstwem oraz wysoką przestępczością. Nie zabraknie również dzikich, obfitujących w naturę leśnych ostępów, tajemniczych, pełnych skarbów jaskiń czy podziemnych nekropolii ze stojącymi na naszej drodze całymi hordami nieumarłych.
Mechanika rozgrywki stanowi tradycyjne doświadczenie w stylu action RPG, mamy więc do dyspozycji dziesiątki różnych broni podzielonych na kilka kategorii (sieczna, obuchowa, dystansowa, itd.), elementów pancerza, a także magię wraz z 32 dostępnymi czarami i aż 96 umiejętności. Dopełnieniem sfery ofensywnej jest mnogość "skilli" pozwalających na otwieranie zamków, teleportację czy kradzież kieszonkową, szczególnie przydatną w dużych miastach. Całość skupiona jest w kilku typowych klasach postaci, tj. wojownik, mag, łotrzyk, z których każda zapewnia zgoła odmienne doświadczenia z zabawy. Przewidziano także możliwość tworzenia postaci międzyklasowych z umiejętnościami należącymi do dwóch lub nawet wszystkich trzech kategorii.
Tytuł napędza autorski silnik 2,5D Divinity Engine wraz z unikalną swego czasu, obsługą fizyki pozwalającą na przemieszczanie czy destrukcję niektórych elementów otoczenia, czego można z kolei użyć do odkrywania różnorakich sekretów w świecie gry, a nawet modyfikacji pola walki.
Na uwagę zasługuje również doceniona nagrodami klimatyczna ścieżka dźwiękowa stworzona przez utalentowanego rosyjskiego kompozytora Kiryła Pokrowskiego, mającego swój udział również w późniejszych produkcjach z serii Divinity.
- Długi na kilkadziesiąt godzin wątek fabularny
- Gigantyczny, wypełniony po brzegi aktywnościami świat
- Niemal 100 umiejętności i aż 32 czary
- Mnogość rodzajów uzbrojenia i pancerza
- Dziesiątki zadań pobocznych
- Klimatyczna, wielokrotnie nagradzana ścieżka dźwiękowa
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych