Dragon Age II - opis gry
Śmiało można powiedzieć, że Dragon Age II okazało się po swojej premierze w marcu 2011 roku najbardziej kontrowersyjnym RPG-iem ostatnich lat. Tytuł wyróżnił się nietuzinkową fabułą z ciekawymi bohaterami, ale BioWare zebrało solidne cięgi za odejście od gameplayowej formuły wprowadzonej w pierwszej, bardzo lubianej przez graczy, części Dragon Age.
Dragon Age II ogranicza się do eksploracji zaledwie jednego miasta i otaczających je terenów. Pod tym względem tytuł może kojarzyć się zatem z takimi dziełami jak Persona 3 i 4, które koncentrują się przez kilkadziesiąt godzina na jednej osadzie. Podobnie jak w japońskich RPG-ach w pierwsze skrzypce w Dragon Age II odgrywa bardzo rozbudowana fabuła, z dużą ilością dialogów. Bardzo dobrze napisany scenariusz nie był jednak w stanie przysłonić w drugim Dragon Age faktu, że deweloperzy zbytnio pospieszyli się z zakończeniem prac nad swoim projektem (wg kilku źródeł, m.in. kompozytora muzyki Inona Zura, na szybkie wydanie niedokończonej produkcji naciskało Electronic Arts). Konsekwencją takiego stanu rzeczy były niedoróbki w wyglądzie lokacji. BioWare wielokrotnie wykorzystuje w Dragon Age II dokładnie te same miejscówki i to nie na zasadzie backtrackingu („nowa” lokacja wygląda dokładnie tak samo jak ta, którą zwiedziliśmy kilka godzin temu).
Zbyt mało czasu poświęcono też kwestii batalii. BioWare wprowadziło w nich zmiany, m.in. przyspieszając przebieg starć, ale w efekcie dawniej taktyczne walki przemieniły się w coś co bardziej przypominało RPG akcji. Uproszczono również system rynsztunku bohaterów - tym razem gracze mieli pełen wpływ tylko na ekwipunek głównego bohatera.
Tytuł sprzedał się dobrze mimo wymienionych niedoróbek. Niezłe wyniki finansowe EA podbiło jeszcze przez wydawanie kolejnych czterech DLC, choć żadne z nich nie mogło dorównać rozmachowi "Przebudzeniu" wydanemu przy okazji pierwszego Dragon Age.
Dobra sprzedaż Dragon Age II zagwarantowała powstanie kolejnej odsłony serii, nad którą aktualnie pracuje BioWare. Firma przyjęła krytykę graczy do wiadomości i chce naprawić wszystkie swoje błędy w - lokacje mają być znacznie większe, gracze będą dysponować większą swobodą i będą mogli swobodnie zarządzać ekwipunkiem wszystkich bohaterów w drużynie.
Komentarze (14)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych