Dragon Quest Monsters: Joker - opis gry
Dragon Quest Monsters: Joker to japońska gra RPG, w której rozgrywka opiera się na hodowaniu potworów. Za jej produkcję odpowiada Square Enix wespół ze studiem Tose. W Europie tytuł pojawił się w 2008 roku.
Joker to czwarta część miniserii Dragon Quest Monsters. Wcielamy się tu w postać młodzieńca, którego marzeniem jest zostać sławnym na cały świat hodowcą. Miejscem akcji jest archipelag siedmiu wysepek pomiędzy którymi podróżujemy posługując się skuterem wodnym.
Gameplay w znacznym stopniu przypomina poprzednie odsłony serii Monsters. Pojedynki toczą się w systemie turowym, a do naszej dyspozycji mamy zespół złożony z trzech potworów. Komendy możemy wstukiwać sami, albo ustawić jedną z pięciu strategii działania. Nasza postać nie bierze bezpośredniego udziału w starciach, nie licząc używania przedmiotów. Walka ma miejsce, gdy zetkniemy się z widocznym podczas eksploracji przeciwnikiem. Próbę skaptowania potwora (tych jest ponad dwieście) należy podjąć w jej trakcie. Powodzenie zależy ogólnie od siły podopiecznych i oponenta.
W Joker zaimplementowano system skilli przywodzący na myśl Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King. Po każdym nabitym poziomie doświadczenie otrzymujemy pewną pulę punktów, którą przeznaczamy na naukę nowych umiejętności lub rozwój statystyk. W grze można także łączyć potwory w pary, co czasami daje ich potomstwu dostęp do rzadko spotykanych zdolności.
Joker był pierwszą grą z serii, która robiła użytek z funkcji sieciowych DS-a. Gracz mógł sobie pobrać podopiecznych innych osób, z którymi następnie rywalizował. W przypadku wygranej otrzymywał nagrody, których zestaw zmieniał się w zależności od dnia.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych