Dragon Quest VI: Realms of Reverie - opis gry
Dragon Quest VI: Realms of Reverie to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio ArtePiazza i wydana przez Square Enix na DS-a w 2010 roku. Realms of Reverie to remake szóstej części serii, którą pierwotnie wydano na SNES-a.
Dragon Quest VI, podobnie jak dwie poprzednie części, wprowadza ciekawe rozwiązanie w aspekcie narracji. Gracz wciela się tym razem w postać bohatera, który w trakcie swych wojaży będzie miał okazję odwiedzić świat równoległy. Tam spotka nawet swój odpowiednik, co doprowadzi do ciekawej sytuacji - otóż pierwszy raz w historii serii protagonista DQ przemówi. Fabuła zaoferuje poza tym nieco bardziej standardowy zestaw wątków, opowiadając o zmaganiach z amnezją i walce ze szwarccharakterem zamierzającym podbić obie rzeczywistości, ale pisarstwo Yujiego Horii (twórcy cyklu) sprawia, iż na pozór oklepane schematy odbiera się inaczej.
“Szóstka” posiada system standardowy dla wielu japońskich RPG-ów. Walki toczymy z losowo napotkanymi przeciwnikami. Jeśli wygrywamy, otrzymujemy doświadczenie dzięki któremu awansujemy na wyższe poziomy. Tym razem jednak dbać musimy nie tylko o postacie, ale i profesje, które wpływają na zestaw umiejętności i parametry. Po wymasterowaniu jobów gracz otrzymuje zaś dostęp do hybryd łączących cechy kilku klas. Poszerzają one nie tylko zakres możliwości jego postaci, ale oferują również dodatkowe właściwości, np. zwiększają ilość pieniędzy otrzymywaną pod koniec każdego starcia.
Remake z DS-a wprowadził kilka znaczących zmian. Z gry wyrzucono rekrutację potworów w stylu Dragon Quest: The Hand of the Heavenly Bride (choć wciąż pozostało kilka które da się skaptować), dodano funkcje Wi-Fi umożliwiające wymianę danych, minigry oraz przedstawiono kilka nowych postaci.
Tytuł cieszył się dobrą opinią, lecz powszechnie uchodzi za najsłabszą odsłonę trylogii Zenithia (DQIV-VI).
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych