Duke Nukem: Critical Mass - opis gry
Duke Nukem: Critical Mass to strzelanina typu run and gun wyprodukowana przez Apogee Software i wydana przez Deep Silver. Tytuł ukazał się tylko na NDS-ie. W planach była również wersja na PSP, lecz prace nad nią przerwano.
Fabuła w produkcji Frontline Studios stanowi bardziej pretekst niż siłę napędowa. Earth Defense Forces, specjalny oddział chroniący Ziemię przed atakiem z zewnątrz, postanawia monitorować przyszłość przy użyciu wehikułu czasu, aby w razie czego zawczasu dowiedzieć się o grożących ludzkości niebezpieczeństwach. Niestety, dość szybko pojawiają się problemy. Wysłany z misją agent nie wraca, podobnie zresztą jak oddział, który miał za zadanie go odnaleźć. W tej sytuacji generał Graves postanawia wyciągnąć asa z rękawa - z misją wysyła tytułowego bohatera.
Critical Mass to kontynuacja takich tytułów jak Duke Nukem: Time to Kill oraz Duke Nukem: Zero Hour. Przez lwią część czasu gra jest dwuwymiarową strzelaniną run and gun, ale czasami kamera przedstawia rozgrywkę inaczej, tj. wtedy gdy w określonych sytuacjach widok przełącza na ten z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. ‘Kampania’ składa się z ponad trzydziestu poziomów. Przeważnie, jak już zostało napisane, biegamy w jednym kierunku, z punktu A do B, eliminując napotykanych po drodze nieprzyjaciół (są wśród nich również bossowie), ale niekiedy bierzemy też udział w innych wyzwaniach uatrakcyjniających naszą ważką misję. Jest to np. strzelania zza węgła, strzelanie z karabinu snajperskiego (wtedy właśnie przełączamy się na widok z oczu), czy latanie odrzutowym plecakiem. Co warto dodać, twórcy przygotowali także sporych rozmiarów arsenał. Pomiędzy broniami przełączamy się korzystając z ekranu dotykowego konsoli.
Gra, oprócz singla, oferuje też multiplayer.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych