Duke Nukem Manhattan Project - opis gry
Duke Nukem: Manhattan Project to scrollowana gra typu rund and gun wyprodukowana przez Sunstorm Interactive. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach osobistych (zarówno w pudełku, jak i na platformach dystrybucji cyfrowej) a po kilku latach także na Xboxie 360.
W Manhattan Project po raz kolejny wcielamy się w ikoniczną postać “Księcia”. Tym razem jego zadanie polega na powstrzymaniu niejakiego Mecha Morphixa, szalonego naukowca, który za sprawą radioaktywnej substancji o nazwie G.L.O.P.P. (Gluon Liquid Omega-Phased Plasma) chce przejąć kontrolę nad Manhattanem.
Produkcja Sunstorm różni się od hołubionego Duke Nukem 3D, który był strzelaniną fpp. Manhattan Project jest zamiast tego grą run and gun w stylu takich klasyków jak chociażby Contra. Duke może poruszać się jedynie w dwóch kierunkach, choć otoczenie jest trójwymiarowe, a kamera przedstawia nasze zmagania z różnych ujęć.
Gra składa się z ośmiu rozdziałów, a jeden rozdział to z kolei trzy części. W każdym przypadku nasze zadanie polega na odnalezieniu dziewczyny przywiązanej do bomby z GLOPP-em i znalezieniu karty, która pozwoli otworzyć przejście do kolejnego etapu. Duke, oprócz strzelania rzecz jasna, potrafi biegać, skakać, kucać i przeciskać się przez ciasne przejścia. W pewnym momencie otrzymuje też dostęp do jetpacka. Na naszej drodze spotkamy się z ponad dwudziestoma rodzajami przeciwników, a w uporaniu się z nimi pomoże nam w sumie dziewięć broni.
Wersja na PC, która ukazała się w 2002 roku, posiadała edytor poziomów. Gracze mogli tworzyć własne plansze i dzielić się nimi, ale patent ten nigdy nie zyskał szczególnej popularności.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych