Sine Mora

Sine Mora

7,2
55 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.5
PS3 7.0
X360 7.6
PS Vita 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Grasshopper Manufacture/Digital Reality
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
21.03.2012
Europa:
21.03.2012
Polska:
21.03.2012
Producent:
Grasshopper Manufacture/Digital Reality
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
21.03.2012
Europa:
21.03.2012
Polska:
21.03.2012

Sine Mora - opis gry

Sine Mora jest grą z gatunku shoot’em up, która powstała w efekcie współpracy Grasshopper Manufacture i Digital Reality. Produkcja Sudy 51 zadebiutowała na Xboksie 360 w marcu 2012 roku, a w listopadzie tego samego roku ukazała się także na PlayStation 3, PlayStation Vitę i komputery osobiste.

Gra wygląda z pozoru jak klasyczny przedstawiciel shoot’em up, w którym oberwujemy akcję z boku i lecimy w prawą stronę, eliminując jednostki wroga. Interesującym rozwiązaniem jest jednak brak paska energii czy liczby żyć - w Sine Mora wszystko kręci się wokół upływającego czasu. Licznik odliczający sekundy do zera określa, jak długo egzystować będzie gracz. Zamiast wybuchnąć od przyjętego pocisku, grający traci tylko cenne sekundy, z kolei jeśli zniszczy wrogi obiekt - zyskuje stosowny czas. W miarę postępów zyskujemy także power’upy, które nabijają licznik, zwiększając moc strzałów czy uzupełniają pasek specjałów.

Każdy z siedmiu grywalnych pilotów samolotu, których odblokowujemy w miarę zaliczanych rozdziałów gry, dysponuje unikatowymi mocami. Scenerie w Sine Mora są bardzo zróżnicowane i towarzyszą im liczne atrakcje. Każdy rozdział to także odmienne typy jednostek. W jednej chwili gracza przemierza prehistoryczny las, atakując gigantyczne owady, aby w następnym zanurzyć się w morskich głębinach i stawić czoła opancerzonej łodzi podwodnej. Innym razem gracz musi dostać się do odlewni, poprzez szyb wentylacyjny strzeżony przez śmiercionośne promienie. Sporą atrakcją są starcia z bossami, których w grze jest łącznie kilkanaście.

Dalsza część tekstu pod wideo

W wersjach na konsole Sony do 7 pilotów dołącza gościnnie białowłosa Wilhelmine Muller z Under Defeat (shmup od G.Rev wydany niegdyś na Dreamcasta). Jej obecność nie zwiększa ilości etapów, ale za to podbija ilość konfiguracji, z jakich możesz stworzyć unikalny pojazd. W mobilnej odsłonie dorzucono też opcjonalne dotykowe sterowanie, oraz tryb GPS Gallery, oparty na funkcji near. Wersja na PS3 może dodatkowo poszczycić się ekskluzywnym trybem Challenge z 15 hardkorowymi wyzwaniami.

W kwestii oprawy Sine Mora zachwyca fantastycznymi tłami oraz żywą kolorystyką. Za projekty walk z bossami opowiada Mahiro Maeda, który pracował m.in. nad filmem Kill Bill vol.1. Ścieżka dźwiękowa to dzieło Akiry Yamaoki, słynnego kompozytora stojącego za muzyką do serii Silent Hill.

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper