Sine Mora - opis gry
Sine Mora jest grą z gatunku shoot’em up, która powstała w efekcie współpracy Grasshopper Manufacture i Digital Reality. Produkcja Sudy 51 zadebiutowała na Xboksie 360 w marcu 2012 roku, a w listopadzie tego samego roku ukazała się także na PlayStation 3, PlayStation Vitę i komputery osobiste.
Gra wygląda z pozoru jak klasyczny przedstawiciel shoot’em up, w którym oberwujemy akcję z boku i lecimy w prawą stronę, eliminując jednostki wroga. Interesującym rozwiązaniem jest jednak brak paska energii czy liczby żyć - w Sine Mora wszystko kręci się wokół upływającego czasu. Licznik odliczający sekundy do zera określa, jak długo egzystować będzie gracz. Zamiast wybuchnąć od przyjętego pocisku, grający traci tylko cenne sekundy, z kolei jeśli zniszczy wrogi obiekt - zyskuje stosowny czas. W miarę postępów zyskujemy także power’upy, które nabijają licznik, zwiększając moc strzałów czy uzupełniają pasek specjałów.
Każdy z siedmiu grywalnych pilotów samolotu, których odblokowujemy w miarę zaliczanych rozdziałów gry, dysponuje unikatowymi mocami. Scenerie w Sine Mora są bardzo zróżnicowane i towarzyszą im liczne atrakcje. Każdy rozdział to także odmienne typy jednostek. W jednej chwili gracza przemierza prehistoryczny las, atakując gigantyczne owady, aby w następnym zanurzyć się w morskich głębinach i stawić czoła opancerzonej łodzi podwodnej. Innym razem gracz musi dostać się do odlewni, poprzez szyb wentylacyjny strzeżony przez śmiercionośne promienie. Sporą atrakcją są starcia z bossami, których w grze jest łącznie kilkanaście.
W wersjach na konsole Sony do 7 pilotów dołącza gościnnie białowłosa Wilhelmine Muller z Under Defeat (shmup od G.Rev wydany niegdyś na Dreamcasta). Jej obecność nie zwiększa ilości etapów, ale za to podbija ilość konfiguracji, z jakich możesz stworzyć unikalny pojazd. W mobilnej odsłonie dorzucono też opcjonalne dotykowe sterowanie, oraz tryb GPS Gallery, oparty na funkcji near. Wersja na PS3 może dodatkowo poszczycić się ekskluzywnym trybem Challenge z 15 hardkorowymi wyzwaniami.
W kwestii oprawy Sine Mora zachwyca fantastycznymi tłami oraz żywą kolorystyką. Za projekty walk z bossami opowiada Mahiro Maeda, który pracował m.in. nad filmem Kill Bill vol.1. Ścieżka dźwiękowa to dzieło Akiry Yamaoki, słynnego kompozytora stojącego za muzyką do serii Silent Hill.
Galeria - Sine Mora




Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych