Ikaruga - opis gry
Ikaruga to gra należąca do gatunku scrollowanych shooterów (tzw. shmupów), wyprodukowana przez japońskie studio Treasure i wydana przez firmę Sega w kwietniu 2008 roku na konsolę Xbox 360 w dystrybucji cyfrowej. Gra pierwotnie ukazała się na Dreamcasta, następnie studio stworzyło wersję na GameCube’a. Obie zebrały bardzo wysokie oceny.
Rozgrywka wygląda tu podobnie jak w większości tytułów z tego gatunku - gracz za sterami statku kosmicznego przemieszcza się w górę i likwiduje pojawiających się oponentów. Jednakże Ikaruga różni się od konkurencyjnych produktów jednym, znaczącym elementem – statek gracza dwa oblicza, czarne i białe, między którymi dowolnie można się przełączać podczas rozgrywki. Również nadlatujący przeciwnicy dzielą się na dwa typy i, zależnie od barwy, strzelają do grającego odpowiednim kolorem pocisków. W momencie, kiedy strzela w nas przeciwnik o ciemnym odcieniu, wystarczy, że zmienimy kolor statku na taki sam i bez obaw można przyjąć na siebie serię pocisków, ładując dzięki temu pasek dodatkowego ataku. Gdy zaś dojdzie do zetknięcia statku ze strzałami o odmiennym kolorze, wówczas giniemy na miejscu. Każdy z pięciu obecnych w grze poziomów zwieńczony jest pojedynkiem z bossem, a walka z takowym stanowi najczęściej ciężki orzech do zgryzienia.
W menu głównym do wyboru, oprócz Arcade, są także Score Attack oraz Practice, czyli tryby umożliwiający grę na każdej z zaliczonych plansz (najlepszymi wynikami możemy pochwalić się na sieciowej tablicy rekordów). Dużym atutem Ikarugi jest opcja Multiplayer, dzięki której w dowolnym momencie do zabawy dołączyć może kolejna osoba. Po jednokrotnym ukończeniu, odblokowują się dodatkowe atrakcje, takie jak Conquest, Prototype Mode, a także Gallery oraz Sound Mode. Oprawa wizualna stoi na wysokim poziomie i produkcja Treasure nawet dzisiaj, po kilkunastu latach od premiery na Segę Dreamcast, prezentuje się bardzo przyzwoicie. Wszelkie rozbłyski, wybuchy, pre-renderowane lokacje składają się na obraz tytułu dopracowanego pod względem graficznym.
Wersja na Xboksa 360 działa w rozdzielczości 720p, sześćdziesięciu klatkach na sekundę, niestety deweloper nie zaimplementował obsługi formatu 16:9, przez co gracze skazani się na obecność czarnych pasów po bokach ekranu. Dodano za to zestaw osiągnięć.
Komentarze (6)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych