Dungeon Keeper - opis gry
Dungeon Keeper to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Bullfrog Productions i wydana przez Electronic Arts na komputery osobiste z systemami DOS, Windows oraz OS X. Rozgrywka polegała w niej na budowaniu i zarządzaniu lochem. Był to ostatni tytuł Petera Molyneux przed jego odejściem z Bullfrog i założeniem studia Lionhead.
Gra pozwala nam wejść w buty ‘zarządcy’ lochu najeżdżanego regularnie przez natrętnych ‘bohaterów’. Nasze zadanie polega na tym, by ich z niego wykurzyć. W tym celu budujemy pomieszczenia o różnym przeznaczeniu, zastawiamy pułapki, używamy zaklęć będących w naszym posiadaniu, rozstawiamy potwory mające powstrzymywać intruzów itd.
Zmagania śledzimy dzięki izometrycznej kamerze, a gra podzielona jest na poziomy (/misje). Jako zarządca lochu wydajemy pośrednie lub bezpośrednie rozkazy naszym sługom, a ci wykonują rozkazy i z czasem rozwijają swoje zdolności. Mogą to być demony, skrzaty, smoki, przerośnięte owady, trolle, orki, szkielety, wampiry, macki i inne cudaki. Każda ‘jednostka’ ma swoje specyficzne cechy i lepiej lub gorzej nadaje się do tych czy innych prac. Jedni bywają dobrym budowniczymi, jeszcze inni najlepiej sprawdzają się walce. Nie ma jednak nic za darmo - wszyscy oczekują bowiem zapłaty, dlatego potrzebujemy stałego dopływu złota, na którego wydobycie również musimy znaleźć czas.
W trakcie rozgrywki może się zdarzyć, że zetrzemy się nie tylko z bohaterami, ale także z innymi ‘keeperami’. O ile ci pierwsi nie posiadają żadnych szczególnych cech, tak wrogo nastawieni ‘zarządcy’ są w stanie budować swoje dungeony. Czasami podczas jednej misji zmagamy się i z jednymi, i z drugimi.
Świat Dungeon Keepera składa się z dwudziestu regionów tworzących na początku idylliczną krainę fantasy. My, odwiedzając każdy z nich w trakcie kampanii, musimy ją podbić.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych