Echochrome II - opis gry
Echochrome II jest grą logiczną wyprodukowaną przez tokijskie Japan Studio i wydaną przez Sony w grudniu 2010 roku wyłącznie na konsolę PlayStation 3. „Dwójka” jest sequelem wydanego dwa lata wcześniej Echochrome, które ukazało się zarówno na PS3, jak i PlayStation Portable. Gra wykorzystuje kontroler ruchowy PS Move.
Japońska produkcja to z pozoru prosty sequel popularnej gry logicznej. W tym konkretnym przypadku posiadanie kontrolera ruchowego PlayStation Move jest absolutnie obligatoryjne, by w ogóle myśleć o rozpoczęciu rozgrywki. Inna sprawa, że jest on na tyle precyzyjny, iż wprost idealnie sprawdza się jako przewidziana przez producenta latarka. W grze Japan Studio przy pomocy pałeczki nie sterujemy poczynaniami znanego z części pierwszej manekina, lecz musimy umiejętnie manipulować światłem oraz cieniem. Echochrome II nie skupiamy się na znanych z oryginału bryłach, lecz rzucanych przez nie cieniach oraz odpowiednim kącie ustawienia latarki, czyli Move, względem klocków. Gracz nakierowuje światło na klocki pod takim kątem, by w tle pojawił się konkretny kształt, niejednokrotnie w postaci pieska, króliczka czy węża, po którym ludzik będzie mógł przejść.
Na samym początku zabawy gracz może być nieco zdezorientowany, gdyż klocki nie układają się w żadną logiczną całość. Dopiero w momencie zmierzenia ich światłem latarki uświadamiamy sobie, iż cienie mówią nam zupełnie coś innego, niż widoczne na ekranie bryły. Główny bohater, o ile można go tak nazwać, próbuje odnaleźć drogę do domu, a my na każdym kolejnym poziomie musimy wymyślić odpowiednie ustawienie kontrolera PlayStation Move w przestrzeni po to, by cienie złożyły się w logiczną całość umożliwiającą dotarcie do drzwi. Echochrome II stanowi pozycję trudną oraz na pewno nie dla każdego. Potrzebne jest tutaj naprawdę dobre orientowanie się w przestrzeni, a także zdolność geometrycznego myślenia. Postać bez naszej ingerencji porusza się bezwiednie, co jest oczywiście celowym utrudnieniem. Światem Echochrome II rządzi pięć praw, która należy przyswoić i zrozumieć: podróżowanie w perspektywie, lądowanie w perspektywie, egzystencja w perspektywie, abstynencja w perspektywie oraz skok w perspektywie.
Deweloper ponownie zdecydował się na minimalistyczną oprawę graficzną, dlatego też Echochrome II namalowane jest prostą kreską. Ścieżka dźwiękowa to z kolei dzieło Hidekiego Sakamoto, który zasłynął tym, iż stworzył tutaj najdłuższy utwór do gry wideo, który trwa godzinę, piętnaście minut i siedem sekund.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych