Eksperyment Delfin - opis gry
Eksperyment Delfin to przygodówka typu point-and-click wyprodukowana przez polskie studio ART4 i wydana przez firmę MarkSoft. Tytuł ukazał się tylko na komputerach Amiga w 1995 roku, a rok później na komputerach z systemem MS-DOS.
Akcja rozgrywa się w dalszej przyszłości. W roku 2068 zostaje wynaleziony wehikuł czasu, który umożliwia ludziom podróżowanie po dowolnych epokach historii. Niestety, jest też druga strona medalu. Konsekwencją wspomnianego dobrodziejstwa jest pojawienie się różnej maści bandziorów wykorzystujących podróżowanie w czasie do swojej przestępczej działalności. Aby temu przeciwdziałać, zostaje powołana do życia specjalna agencja detektywistyczna. Należy do niej też główny bohater, jeden z najlepszych jej agentów - Dino Szmit. Podczas pewnego zadania coś jednak idzie nie tak. W efekcie Szmit trafia do dziury czasowej.
Pod względem rozgrywki produkcja ART4 nie odbiega od standardów wyznaczonych przez inne przygodówki point-and-click z lat 90. W dolnej części ekranu mamy interfejs, na którym dostępne są między innymi ikonki odpowiadające konkretnym czynnościom, oraz inwentarz z posiadanymi przez nas przedmiotami. W większości przypadków wyzwanie sprowadza się do chleba powszedniego przygodówek, czyli odnajdywania i używania przedmiotów w odpowiednich miejscach, choć dodać warto, iż w Eksperymencie Delfin zaimplementowano też myk pozwalający podróżować w czasie. Odwiedzić możemy nie tylko współczesność, ale też lata II wojny światowej oraz epokę prehistoryczną. Tu i ówdzie napotkamy też NPC-ów, z którymi można sobie pokonwersować
Pomimo ambitnych założeń gra nie jest długa. Przeciwnie - można ją ukończyć w około godzinę.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych