El Shaddai: Ascension of the Metatron - opis gry
El Shaddai: Ascension of the Metatron jest przygodową grą akcji wyprodukowaną przez japońskie studio Ignition Tokyo i wydaną przez UTV Ignition Entertainment we wrześniu 2011 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xboksa 360. El Shaddai zaskoczył recenzentów swoją niezależnością, świeżością i oryginalnym pomysłem.
Historia Ascension of the Metatron oparta jest na Księdze Henocha, księdze nienatchnionej, nie wchodzącej w skład Biblii, która napisana została przez kogoś podszywającego się pod Henocha. Opowiada ona dzieje autora i jego kontaktów z Bogiem. I na tym też polega gra. Jako Enoch, skryba i ulubieniec Stwórcy, stajemy przed wielkim wyzwaniem. Jest nim przemierzanie świata w poszukiwaniu upadłych aniołów, a następnie ich puryfikacja, tudzież oczyszczenie z grzechu. Otrzymawszy najpotężniejszą na świecie zbroję oraz wsparcie aniołów (w tym prawej ręki Boga, Lucyfera), a także samego Pana, gracz wyrusza w jedną z najdziwniejszych podróży w historii gier wideo.
Rozgrywka w El Shaddai przypomina slasher. Już po pierwszych kilkudziesięciu minutach gry dowiadujemy się, że korzystać możemy z trzech broni. Pierwsza z nich to Arch - zębate ostrze w kształcie łuku, pozwalające na szybką i efektywną walkę na bliską odległość, posiadające jednak łatwy do przerwania blok. Drugie narzędzie do unieszkodliwiania przeciwników to Gale, miotający pociskami na odległość, jednak z zauważalnie mniejszymi obrażeniami niż poprzednik. Ostatni oręż to Veil - okrągła tarcza przełamana w połowie, tworząca dwie duże rękawice, odznaczające się potężnymi uderzeniami i wytrzymałą obroną, jednak najwolniejsze z całego rynsztunku. Walki przeplatane są momentami, gdzie gracz musi dostać się z miejsca na miejsce poprzez skakanie i okazyjne rozwiązywanie prostych zagadeki. Autorzy zaimplementowali też tryb 2D, który w interesujący sposób nieco zmienia gameplay. Urozmaiceniem jest też zbieractwo, oparte głównie na kolekcjonowaniu gemów.
Zakręconej fabule El Shaddai: Ascension of the Metatron nie ustępuje styl artystyczny, w jakim została wykonana gra. Mamy tu do czynienia z typowo japońską kreską, charakterystyką przywodzącą na myśl mangę i anime. Do wyboru jest zarówno amerykański, jak i japoński dubbing.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych