Enslaved: Odyssey to the West - opis gry
Enslaved: Odyssey to the West jest grą przygodową stworzoną przez angielskie studio Ninja Theory i wydaną przez Namco Bandai Games w październiku 2010 roku na konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360, a trzy lata później na PC W pracach nad tym tytułem uczestniczyli scenarzysta Alex Garland oraz słynny aktor Andy Serkis.
Enslaved opowiada wizję przyszłości, w której wszystko nasza cywilizacja została zniszczona, a światem rządzą mechy. Wszystko zaczyna się, gdy Monkey, jeden z bohaterów tej opowieści, zostaje przypadkiem uwolniony z kapsuły na statku porywaczy ludzi. Wehikuł zaczyna się sukcesywnie rozpadać, wszystko wybucha i dąży do zderzenia. Podczas próby ucieczki protagonista poznaje Trip - 19-letnią dziewczynę, która również stara się uciec ze statku. Zajmuje ona ostatnią dostępną kapsułę ewakuacyjną i Monkey, nie mając innego wyboru, przyczepia się do niej, gdyż inaczej nie miałby jak uciec z walącego się okrętu. Trip zakłada bohaterowi opaskę, przez którą Moneky jest zmuszony pomóc drobnej dziewczynie dotrzeć do jej wioski.
Monkey to bohater będący połączeniem Księcia z Prince of Persia (charakterystyczne sekcje platformowe, wspinanie się) z Nariko z Heavenly Sword (model walki). Przez bardzo dużą część gry mamy do czynienia z patentami rodem z platformówek, gracz może spodziewać się zatem biegania po dużych poziomach, unikania mechów i wspinaczek na kolejne wzniesienia. Cały koncept podróżowania przez postapokaliptyczną krainę dwóch postaci z początku jest świeży i zajmujący. Trip nie jest dziewczyną, którą trzeba prowadzić za rękę - radzi sobie na polu walki całkiem nieźle, a jedyne, o co musimy zadbać, to by miała wystarczające schronienie przed mechami. Monkey przeważnie stara się unikać kontaktu z mechami i przebiegać koło nich niezauważonym, ale gdy już przychodzi do walki, jest w stanie sobie z nimi poradzić.
Oprawa graficzna w Enslaved: Odyssey to the West momentami zapiera dech w piersiach, ale niestety nie trzyma najwyższego poziomu przez całą grę. Minus należy się za mniejszą płynność animacji w końcowych poziomach. Jednym z mocniejszych punktów gry jest strona audio - muzyka, dubbing i efekty dźwiękowe.
Komentarze (48)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych