Prince of Persia - opis gry
Prince of Persia to gra przygodowo-zręcznościowa wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal i wydana przez Ubisoft w 2008 roku na PC i konsole PlayStation 3 oraz Xbox 360. PoP stanowi restart tej znanej serii.
Głównym bohaterem gry jest tytułowy książę, którego poznajemy podczas przedzierania się przez piaskową burzę w poszukiwaniu zgubionej oślicy. Traf chce, że na bohatera nieoczekiwanie wpada tajemnicza dziewczyna. Szybko okazuje się, że ma na imię Elika, jest księżniczką i właśnie ucieka przed swoim ojcem i jego sługami. Książę postanawia bronić dopiero co poznanej kobiety i tym samym wplątuje się w nieciekawy splot wydarzeń - uwolniony zostaje bóg ciemności Ahriman, który przejmuje kontrolę nad całą krainą. Ciemności pochłaniają wszelkie tereny, książę nie ma więc wyjścia i musi odesłać z powrotem w zaświaty złego demona, zaprowadzając przy okazji porządek.
Deweloper oddał graczowi do dyspozycji wielki, otwarty świat, w którym do zwiedzenia jest kilkadziesiąt lokacji - to coś nowego w porównaniu do poprzednich części, które były liniowe. Z początku oczywiście większość krain jest zamknięta - odkrywać będą się one w miarę progresu. Każda z miejscówek jest pogrążona w siłach ciemności, a zadaniem Księcia jest dotarcie do subbossa danego poziomu i pokonanie go. Po unicestwieniu strażnika lokacji, Elika może uzdrowić cały obszar. Całość została skonstruowana tak, by nie sprawić problemu nawet mniej wprawionym w bojach graczom, a jednocześnie premiować umiejętności tych najbardziej doświadczonych. Przeprawa przez kolejne platformy, zwisanie na krawędziach, czy inne akrobatyczne sztuczki - w dłoniach doświadczonego gracza sekcje platformowe w Prince of Persia przypominają prawdziwy spektakl.
Prince of Persia wykonano techniką cel-shading - cała gra wygląda niemal jak najlepsza kinowa animacja, która przy okazji jest pełna kontrastów Krainy pokryte na początku ciemnością i złymi mocami z czasem przeistaczają się w żywe, piękne lokacje, które po prostu chce się zwiedzać. Za klimatyczny soundtrack odpowiadają Inoh Zur oraz Stuart Chatwood.
Komentarze (55)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych